סגור
בנין פדרל ריזרב פד וושינגטון
בניין הפדרל ריזרב בוושינגטון. צעדי הפד מתחילים לתת את אותותיהם ולחלחל לכלכלה (צילום: בלומברג)

מדד המחירים לצרכן יאפשר לפד להאט את קצב העלאות הריבית

השוק מתמחר בסבירות גבוהה העלאת ריבית של חצי אחוז בלבד בדצמבר, בחירות האמצע הניבו את התוצאה הרצויה לשוק - ממשל מפולג

מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר הפתיע כלפי מטה והעיד שהאינפלציה מתחילה להתקרר, ובכך נתן את האות לעליות שערים חדות בבורסות. המדד של אוקטובר עלה ב-0.4% ברמה החודשית ו-7.7% ברמה השנתית, ואילו מדד הליבה, שאינו כולל את סעיפי האנרגיה והמזון, רשם עלייה חודשית של 0.3% ועלייה שנתית של 6.3%.
השוק ראה במדד סימן לכך שהאינפלציה הגיעה לשיאה, וכי צעדי הפד מתחילים לתת את אותותיהם ולחלחל לכלכלה. הצרכנים החלו להסיט את הוצאותיהם ממוצרים לשירותים, ייתכן כי הנתון יאפשר לבנק הפדרלי להתחיל ולהאט את קצב העלאות הריבית. השוק מתמחר כעת סבירות של 80% להעלאת ריבית של כחצי אחוז בדצמבר וסבירות של 50% להעלאת ריבית של כרבע אחוז בפברואר. זהו שינוי דרסטי לעומת המצב לפני שבוע, אז תמחרו בשוק סבירות של 52% ו-19%, בהתאמה, להעלאות הריבית הללו.
החדשות היו משב רוח מרענן עבור המשקיעים. מדד המחירים לצרכן הינו רק נתון אחד שאליו מתייחס הפד, ואולם זהו סימן מעודד לכך שייתכן ואנחנו רואים בתחילת מגמת הירידה של האינפלציה לעבר היעד של 2%.
עוד התפתחות חיובית היא סיומן של בחירות האמצע. הדמוקרטים אמנם התעלו מעל התחזיות המוקדמות אך בסופו של דבר התוצאה היא ממשל מפולג, שלא יאפשר להוציא לפועל תוכניות כלכליות שירחיבו את הגירעון. עם זאת, סביר להניח שנראה מאבקים מרים סביב אישור התקציב והעלאת תקרת החוב.
בגזרת הלגליזציה של קנאביס, במרלינד ובמיזורי אישרו המצביעים את הלגליזציה של קנאביס לצרכי פנאי, ואילו בשלוש מדינות אחרות המצביעים הצביעו ברובם נגד והפילו את ההצעה.

הכותב הוא אנליסט מחקר בחברת תעודות הסל Global X. אין לראות בכתוב ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר למוצרים פיננסיים כלשהם. החברה מנהלת גם תעודת סל בתחום הסייבר