סגור

בלעדי
בונה על פינוי־בינוי: הכשרה ביטוח רכשה 11% מחברה להתחדשות עירונית

העסקה בוצעה לפי שווי מוערך של 300 מיליון שקל. במייטאון הנרכשת, שבבעלות יוסי חסון, שותפים מורי וניר ארקין ובעלי קרן ספרה ישראל מור ודורון ברין. המיקוד: פרויקטי ענק של 300 דירות ומעלה

הכשרה חברה לביטוח שבבעלות אלי אלעזרא נכנסת לתחום ההתחדשות העירונית, כך נודע ל"כלכליסט". החברה רכשה 11% מחברת מייטאון (MY TOWN) לפי שווי מוערך של כ־300 מיליון שקל, כך שגובה העסקה עומד על כ־33 מיליון שקל. להכשרה יש אופציה להרחיב את אחזקותיה בהתאם להתרחבות החברה עד ל־15%.

מייטאון היא חברה להתחדשות עירונית שבבעלות יוסי חסון (45%), המשמש גם כמנכ"ל ופעיל בתחום כ־12 שנה. בתחילת דרכה התמחתה החברה בחיזוק מבנים קיימים במסגרת תמ"א 38/1 וסיימה כ־20 פרויקטים מסוג זה. בשנת 2019 החליטה לשנות את הפוקוס ולעבור לטפל בפרויקטים גדולים בתחום ההתחדשות העירונית וכן בפרויקטים יזמיים.

3 צפייה בגלריה
יוסי חסון מנכ"ל קבוצת MY TOWN
יוסי חסון מנכ"ל קבוצת MY TOWN
יוסי חסון, מנכ"ל קבוצת MY TOWN
(יח"צ MY TOWN)

אחת הסיבות לשינוי במיקוד החברה היא כניסתם של שותפים חדשים באותה העת; אלה כוללים את מורי וניר ארקין (20%) ואת הבעלים של קרן ספרה, ישראל מור ודורון ברין, שהשקיעו באופן פרטי ומחזיקים ב־22%. עם כניסת השותפים הללו לחברה הוחלט על שינוי פעילות משמעותי, כך שהחברה תקדם פרויקטים גדולים הכוללים לפחות 300 יח"ד.
לדברי חסון, בהכשרה ביטוח חיפשו להיכנס לתחום ההתחדשות העירונית והגיעו למייטאון. "הכוונה היא לעשות גם פרויקטים יזמיים, ויש לנו כבר היום שתי עסקאות שאנחנו בוחנים. אנחנו חברה לא ממונפת, עשינו הכל מהון עצמי וזה מאפשר לנו ללכת קדימה בקלות רבה יותר".

3 צפייה בגלריה
פרויקט פיכמן
פרויקט פיכמן
הרכיסת מרכז בפרויקט פיכמן ברמת אביב של מייטאון
(צילום: יובל חן)

עוד אומר חסון כי החברה מתכננת להתרחב, ולכן היה חשוב לה לגייס שותפים נוספים. "הפרויקטים הגדולים שלנו הם פרויקטים של חצי מיליארד שקל הדורשים מימון. היום אנחנו מחשיבים את עצמנו חברה בינונית מוצלחת ובעתיד רוצים להיות חברה גדולה מוצלחת. נמשיך לקחת מספר מצומצם של פרויקטים מדי שנה, אבל נחפש פרויקטים גדולים מאוד, של כמה מאות יח"ד. אני מאמין שכבר ב־2023 יהיה פרויקט ראשון באזור ירושלים, שיגיש בקשה להיתר, זהו פרויקט גדול של 1.5 מיליארד שקל".
כיום מקדמת מייטאון יותר מ־50 פרויקטים במסלול פינוי־בינוי והתחדשות עירונית, הכוללים למעלה מ־5,000 יח"ד בתל אביב, הרצליה, רמת גן, אור עקיבא, רעננה ועוד. החברה מקדמת 5-3 פרויקטים בשנה, ובהם נכללים פרויקט פיכמן, ברמת אביב עם 108 יח"ד; פרויקט פינוי־בינוי באור עקיבא הכולל הריסה של 175 דירות ובנייה של כ־900 דירות ב־9-8 מבני בנייה רוויה בני 10 קומות ו־4 מגדלים בני 27-23 קומות; פרויקט לנדרס רמת גן - מתחם הכולל כ־190 יח"ד עם יחידות מסחר ויכלול כ־700 יח"ד ב־5 בניינים רבי־קומות (פרויקט בשיתוף עם קבוצת גבאי); רמב"ם הרצליה - הריסה של כ־107 יח"ד עם מסחר והקמת כ־350 יח"ד, עם מסחר ותעסוקה.

3 צפייה בגלריה
רועי קדוש מנהל תחום השקעות בהכשרה
רועי קדוש מנהל תחום השקעות בהכשרה
רועי קדוש, מנהל תחום השקעות בהכשרה
(יח"צ MY TOWN)

רועי קדוש, סמנכ"ל השקעות ראשי אחראי תחום אשראי ונדל"ן, ניהל את העסקה מטעם הכשרה ביטוח. יאיר אפרתי ונועה שרף מווליו בייס מיזוגים ורכישות שימשו בעסקה כבנקאי ההשקעות.