סגור

סוף לפרשה המביכה: מור השקעות לא תממן את שכר הלימוד של בנו של בעל השליטה

בעלי המניות התבקשו לממן את שכר הלימוד אוראל לוי, בנו של יוסי לוי, באוניברסיטת Hult שבלונדון ב-171 אלף שקל; בחברה הסבירו כי לוי הבן משמש כאנליסט בשורותיה והתחייב להמשיך לעבוד בה במשך שנתיים וחצי תמורת התשלום על הלימודים; אולם מחאת בעלי המשקיעים גרמה לה לשנות את החלטתה - "קשובים לציבור"

בעלי המניות של בית ההשקעות של מור לא יצטרכו לממן את דמי הלימוד של בנו של בעל השליטה והמנכ"ל, יוסי לוי. כך הודיעה לפני זמן קצר מור השקעות .
הפרשה המביכה של הגוף המוסדי החלה בתחילת השבוע עם פרסום זימון לאסיפה שנתית של בית ההשקעות בחודש נובמבר. במסגרת האסיפה התבקשו בעלי המניות להצביע על תנאי העסקה של אוראל לוי, בנו של יוסי לוי, מקים בית ההשקעות אשר מחזיק היום ב-7.5% ממניותיו. במסגרת אותה אסיפה נודע למשקיעים כי הם אמורים להצביע גם עבור תשלום שכר הלימוד של אוראל לוי על לימודי MBA באוניברסיטת Hult אשר בלונדון. עלות שכר הלימוד הסתכמה ב-171 אלף שקל. עלות שכרו של אוראל לוי, שעובד בחברת קרנות הנאמנות של מור מאז 2017, בעקבות מימון הלימודים אמור היה לקפוץ ל-355 אלף שקל בשנה.
בחברה הסבירו כי אוראל התחייב להמשיך ולעבוד כאנליסט בחברה, גם לאחר סיום לימודיו במשך שנתיים וחצי תמורת תשלום שכר הלימוד. תקופה זו, על פי החברה, ארוכה יותר מהתקופה הנהוגה בחברה שמתמצה בשנתיים בלבד. כך או כך, ביממה האחרונה נרשמה מחאה בקרב בעלי המניות של מור אשר כוללים בין היתר את איביאי בית השקעות (6.9%) והפניקס (4.5%). מעניין לציין כי על פי תגובת מור, הנהלת בית ההשקעות שמובלת על ידי יוסי לוי ובנו אלי, אינם מודים בטעות, אלא מסבירים כי ביטלו את מימון הלימודים רק בשל הלחץ הציבורי.
תגובת מור: "אנו פועלים בשקיפות אל מול המשקיעים וקשובים לציבור, ולכן החברה לא תשתתף בעלות מימון הלימודים של אוראל לוי, וזאת על אף שאנו סבורים כי תנאי השכר המלאים של לוי, מנהל השקעות ואנליסט מוערך בשוק אשר מועסק בקבוצה משנת 2017, סבירים והוגנים".