סגור

בלעדי
Cardiovalve הישראלית נמכרת לחברה מסין ב-300 מיליון דולר

הרוכשת, ונוס-מדטק הנסחרת בהונג-קונג בשווי 2 מיליארד דולר, תשקיע 80 מיליון דולר נוספים בקרדיו-וואלב, במועדים שונים, כדי לסייע לה לעמוד באבני דרך שנקבעו בעסקה; חברת המכשור הרפואי מאור יהודה הוקמה ב-2017 ומעסיקה 40 עובדים

חברת קרדיו-וואלב מאור יהודה (Cardiovalve) נמכרת לחברת ונוס-מדטק הסינית (Venus Medtech) תמורת 300 מיליון דולר. 200 מיליון דולר ישולמו במזומן והיתר עם קבלת שני אישורי FDA לפיתוחי החברה.
ונוס-מדטק נסחרת בבורסה בהונג-קונג בשווי של 12 מיליארד דולר הונג-קונג (כ-2 מיליארד דולר), ולפי ההודעה שפרסמה היא תשקיע 80 מיליון דולר נוספים בקרדיו-וואלב, במועדים שונים, כדי לסייע לה לעמוד באבני דרך שנקבעו לעיסקה ומהווים חלק מהמחיר.

קרדיו-וואלב מנוהלת על ידי עמיר גרוס, המשמש כמנכ"ל החברה, פיתחה טכנולוגיה להחלפת המסתם המיטראלי (מסתם צניפי) והמסתם הטריכספי (מסתם תלת-פסיגי), ללא צורך בביצוע ניתוח לב פתוח ובאמצעות צינתור בלבד. החברה הוקמה בשנת 2017 ע"י גרוס וקרן ההון סיכון פרגרין, כחברת המשך לחברת וואלטק-קרדיו שגם אותה מינכל גרוס, ואשר נרכשה על-ידי ענקית המיכשור הרפואי אדוארדס תמורת 700 מיליון דולר ב-2016.
לקרדיו-וואלב שגייסה עד היום 37 מיליון דולר, מרכזי פעילות בישראל, אירופה וארה״ב. היא מעסיקה כ-40 עובדים ומחזיקה מעל 200 פטנטים רשומים בתחום.
2 צפייה בגלריה
משרדי cardiovalve אור יהודה קרדיו-וואלב
משרדי cardiovalve אור יהודה קרדיו-וואלב
משרדי קרדיו-וואלב באור יהודה
(צילום: mydesk.co.il)
מנכ"ל ונוס-מדטק, אריק זי (Eric Zi), אמר כי רכישת קרדיו-וואלב היא מהלך אסטרטגי עבור החברה, וכי המוצרים פורצי הדרך של קרדיו-וואלב לצד שיטות העבודה החדשניות, יאפשר לחברה לצמוח באופן משמעותי בתחומי הלב. זי אמר עוד כי הצוות המצוין של קרדיו-וואלב צפוי להמשיך ולהעצים את היכולות והביצועים של ונוס-מדטק בכל רחבי העולם. זי הוסיף כי עמיר גרוס ימשיך בתפקידו כמנכ״ל קרדיו-וואלב וישמש כראש מרכז החדשנות בישראל למחלות מבניות בלב, וכי בכוונת ונוס-מדטק להמשיך ולהשקיע בחברות ישראליות הפועלות בתחומי בריאות הלב.
גרוס אמר כי רכישת החברה על ידי ענקית המכשור הרפואי הסינית, ונוס-מדטק, היא בשורה מצוינת לעובדי החברה, וכי הרכישה היא הבעת אמון בחברה, עובדיה, ומנהליה אשר תאפשר למעשה המשך של פיתוח נוסף של מוצרים פורצים דרך בתחום רפואת הלב. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים והשלמתה צפויה בתחילת 2022.
איל ליפשיץ, שותף מנהל בקרן הון סיכון פרגרין, שהיה שותף להקמת החברות וולטק ו- Cardiovalve, וליווה את החברות מההקמה בשנת 2005 ועד האקזיט מסר: "168מיליון בני אדם סובלים מדליפה של השסתומים המיטראליים והטריקאסטיים אותה פותרת Cardiovalve. לחולים אלה אין פתרון טוב מלבד ניתוח לב פתוח שמתאים רק לחלק קטן מהחולים".
ליפשיץ הוסיף וציין: "עמיר גרוס הוא מטובי היזמים שיצא לנו לעבוד איתם ויש לו חלק עצום בהצלחה. עברנו מסע מרתק ורווי קשיים, שהתחיל מהקמת חברה על בסיס צורך שזוהה יחד עם חברות המכשור הרפואי מהגדולות בעולם, ומגיע השבוע לציון דרך משמעותי". בעלי מניות נוספים בחברה הם גלנרוק וערי סטימצקי.

2 צפייה בגלריה
עמיר גרוס מנכ"ל קרדיו-וואלב cardiovalve
עמיר גרוס מנכ"ל קרדיו-וואלב cardiovalve
עמיר גרוס מנכ"ל קרדיו-וואלב
(צילום: יורם שרף)