סגור
סנו ג'ל חיטוי
ג'ל חיטוי של סנו (צילום: שופרסל)

רווחיות סנו ממשיכה להישחק: הרווח הנקי ירד ב-0.9% ברבעון הראשון

חברת מוצרי הניקוי רשמה צמיחה של 0.4% בלבד במכירות, שהסתכמו ב-586 מיליון שקל; בשורה התחתונה עמד הרווח הנקי על 70.3 מיליון שקן

מגמת השחיקה ברווחיות הגולמית של חברת מוצרי הניקוי סנו, שהחלה ברבעון השני בשנה שעברה, נמשכה גם ברבעון הראשון לשנת 2025.
החברה חתמה את הרבעון עם עלייה מזערית בהיקפי המכירות לאחר שהמכירות בתחום העיסוק המרכזי שלה, מוצרי ניקוי, נחלשו וירדו ב-7.5 מיליון שקל.
השחיקה ברווחיות הגולמית של סנו באה לידי ביטוי בכל תחומי הפעילות שלה, ונובעת בעיקר מהתייקרויות של מחירי חומרי הגלם ועלויות המוצרים ועלייה בתשומות הייצור, שאת מרביתה נמנעה החברה מלתרגם לעליית מחיר בשל התחרות הרבה שקיימת בתחומים בהם היא פועלת.
סנו, בשליטת אלכס לנדסברג, פועלת במגזר מוצרי הניקוי, מוצרי נייר, טואלטיקה וקוסמטיקה ומגזר אחרים. בשלושת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה עלייה של 0.4% במחזור המכירות שהסתכם ב-586 מיליון שקל. מרבית מגזרי הפעילות של סנו הציגו עלייה בהיקפי המכירות למעט מגזר מוצרי ניקוי.
סנו רשמה ירידה בהוצאות התפעול, לאחר שברבעון המקביל הייתה לה הוצאה של 16.4 מיליון שקל בעקבות פשרה עם רשות התחרות.
במגזר מוצרי הניקוי חלה ירידה ברווח שנבעה מירידה במכירות ושחיקה ברווחיות הגולמית וזאת למרות ירידה של 12.6 מיליון שקל בהוצאות תפעול שנבעה מהחלק היחסי של ההוצאה עבור הפשרה מול רשות התחרות (הוצאה שיוחסה לכלל מגזרי הפעילות בהתאם למחזור המכירות שלהם).
גם בתחום מוצרי הנייר נרשמה ירידה ברווח וברווחיות התפעולית ובמגזר הטואלטיקה וקוסמטיקה חלה עלייה ברווח ושיפור ברווחיות בזכות ירידה של כ-6 מיליון שקל בהוצאות התפעול.
סנו הקטינה את הוצאות הפרסום ב-4.5 מיליון שקל ברבעון ואת הוצאות השכר ב-4 מיליון שקל נוספים ובזכות פעולות אלו הצטמצמו הוצאות המכירה והשיווק שלה ב-8 מיליון שקל ברבעון.
ההשקעה בניירות ערך נשחקה ובמקביל נרשמה ירידה בהכנסות ריבית מפקדונות שנבעה מירידה ביתרת המזומנים וכך הכנסות המימון של החברה קטנו ברבעון ב-5.4 מיליון שקל ועמדו על 4.2 מיליון שקל.
בשורה תחתונה סנו סיימה את הרבעון עם ירידה של 0.9% ברווח הנקי שעמד על 70.3 מיליון שקל.