סגור
סם בנקמן-פרייד סם בנקמן פרייד מייסד בורסת הקריפטו FTX שקרסה
סם בנקמן-פרייד (בלומברג)

פריצה אחרי הקריסה? 600 מיליון דולר נמשכו מהארנקים הדיגיטליים של FTX

בורסת הקריפטו של סם בנקמן-פרייד, שהגישה אתמול בקשה לפשיטת רגל, הצהירה בחשבון הטלגרם שלה כי נפלה קורבן לפריצה - וביקשה מהמשתמשים למחוק את האפליקציה שלה

פרשת הקריסה של FTX מסתבכת: מטבעות דיגיטליים בשווי של מעל 600 מיליון דולר נמשכו מהארנקים של בורסת הקריפטו אמש, כך לפי דיווחים בחו"ל. מיד לאחר מכן בורסת הקריפטו, שהגישה אתמול בקשה לפשיטת רגל, הצהירה בחשבון הטלגרם הרשמי שלה כי נפלה קורבן לפריצה - וביקשה מהמשתמשים למחוק את האפליקציה שלה.
"FTX סובלת מפריצה. האפליקציות של FTX הן כעת תוכנות זדוניות. מחקו אותן. הצ'ט פתוח. אל תיכנסו לאתר של FTX, מאחר שהדבר עלול להביא להורדת סוסים טרויאניים", כתב מנהל ערוץ התמיכה של בורסת הקריפטו בטלגרם.
לפי הערכות, מטבעות אתריום ומטבעות של בייננס וסולאנה נמשכו מהארנקים הדיגיטליים של FTX והועברו לבורסות קריפטו מבוזרות, המאפשרות מסחר ללא ברוקר, ובהן 1inch.
רייאן מילר, היועץ הראשי של FTX, צייץ כי הוא "בוחן תנועות חריגות בארנק הדיגיטלי הקשורות לאיחוד חשבונות FTX בבורסות השונות".
כאמור, ההעברות החריגות בוצעו ביום בו FTX הגישה בקשה רשמית לפשיטת רגל (צ'פטר 11) - לאחר שהפסידה מיליארדי דולרים בשבוע שחלף.
במקביל, לפי דיווחים, משקיעים המחזיקים בארנק דיגיטלי של FTX דיווחו כי היתרה בחשבון שלהם עומדת על 0. ממשק ה-API של החברה נפל, דבר שעשוי להסביר זאת.
בקהילת הקריפטו בטוויטר היו מי שהעריכו כי היתרות נמשכו כחלק מהתקפה על FTX - והצביעו על כך שכמה עסקאות לוו בהערות מעליבות כלפי מייסד החברה, סם בנקמן-פרייד. אחרים סבורים כי מדובר בפעולה שביצעו אנשים מהמעגל הפנימי של בנקמן-פרייד.
הבקשה לפשיטת רגל שהוגשה אתמול מהווה את אקורד הסיום של שבוע סוער ורב תהפוכות עבור FTX. ביום ראשון הודיע מנכ"ל בייננס כי ימכור את האחזקות במטבע של FTX בשל "גילויים מהזמן האחרון". ביום שלישי, לאחר שהמטבע של FTX צנח בכמעט 20%, אמר בנקמן-פרייד כי מצבה של הפלטפורמה "בסדר", וציין כי החששות לגביה נובעות מ"שמועות כוזבות".
ביום שלישי, בצעד דרמטי, הודיעו בייננס ו-FTX על הסכם ביניהן, שהיה אמור להפיג את החששות באשר לאיתנות של FTX. בנקמן-פרייד כתב לאחר חתימת ההסכם כי "כל הנכסים יכוסו 1:1. זו אחת הסיבות העיקריות שביקשנו מבייננס להיכנס". אולם כעבור 24 שעות בלבד - העסקה התפוצצה.