סגור

חשש לעסקה עם אמזון: מניית איירובוט התרסקה ב-40% במסחר המאוחר

וול סטריט ג'ורנל דיווח כי רשות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי מתכוונת לחסום את הרכישה המתוכננת של יצרנית שואב האבק רומבה על ידי אמזון; זאת מחשש לפגיעה בתחרות

מניות חברת איירובוט (iRobot) צללו ב-40% במסחר המאוחר בוול סטריט, זאת לאחר דיווח לפיו רשות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי מתכוונת לחסום את הרכישה המתוכננת של יצרנית שואב האבק רומבה ע"י אמזון. בנעילת המסחר אתמול (ה') רשמו המניות ירידה של 14.2% לרמה של 23 דולר. אמזון עלתה אתמול ב-1.2% לרמה של 153.3 דולר, ורשמה עליות קלות במסחר המאוחר.
הוול סטריט ג'ורנל דיווח שאנשי הנציבות האירופית נועדו עם נציגי אמזון אתמול כדי לדון בעסקה, ונאמר לאחרונים שהרכישה כנראה תישלל.
אמזון הודיעה שתרכוש את איירובוט באוגוסט 2022 תמורת 61 דולר למניה בעסקת מזומן בה מוערך שוויה של החברה הנרכשת ב-1.7 מיליארד דולר. אך הנציבות האירופית, שהיא גם סוכנות ניגוד העניינים המרכזית באיחוד, פתחה ביולי בחקירה לגבי הרכישה, והזהירה שהיא מעלה חששות לפגיעה בתחרות. כן ציינה שאמזון עשויה לפגוע ביכולתן של יריבותיה של איירובוט להתחרות בה בשוק המקוון, שכן לדברי הנציבות ביכולתה של אמזון להוריד את החשיפה של מוצרים יריבים באתריה.
הנציבות צפויה להגיע להחלטה סופית לגבי הרכישה עד ה-14 בפברואר. מוקדם יותר החודש דיווח אתר פוליטיקו שאמזון אינה מתכננת להציע ויתורים כלשהם לנציבות על מנת להפיג את חששותיה.
העסקה נמצאת גם תחת בחינה של נציבות הסחר הפדרלית של ארה"ב, ורשות התחרות והשווקים הבריטית מסרה ביוני שלדעתה הרכישה לא תביא בהכרח ל"פגיעה משמעותית בתחרות" בבריטניה.