סגור
מטוס ישראייר
מטוס ישראייר (צילום: יאיר שגיא)

ישראייר: ירידה של 5% בלבד בכמות הנוסעים בחודש אוקטובר

חברת התעופה סיכמה את הרבעון השלישי עם צמיחה של 15% בהכנסות, אך עלייה בעלות המכירות הובילה לירידה של 12% ברווח הנקי ל-13.5 מיליון דולר

חברת התעופה ישראייר שבשליטת רמי לוי דיווחה כי במהלך חודש אוקטובר חלה ירידה של 5% בלבד בכמות הנוסעים לעומת אוקטובר בשנה שעברה, על אף הירידה בביקוש לטיסות מאז תחילת המלחמה.
כמו כן, החברה גם הודיעה על בחינה של חלק מקווי הטיסה שלה בעקבות המלחמה ושינויים גיאו-פוליטיים שייגרמו ממנה. על פי החברה, היא ממשיכה באסטרטגיה של אספקת חופשות מלאות, כאשר "הטיסה היא רק אמצעי".
בישראייר מדגישים שהכיוון לבחירת יעדים חדשים הוא מכירת חופשה מלאה בעלות של כ-500 דולר. מבחינה תפעולית, בישראייר טוענים שמחיר חופשה של 500 דולר מאפשר רווחיות של 50 דולר לכרטיס.
חברת התעופה פירסמה את דוחות הרבעון השלישי - החודשים שקדמו למלחמה. הכנסות ישראייר טיפסו ברבעון השלישי של 2023 ב-15% והסתכמו ב-143 מיליון דולר. הצמיחה בהכנסות נבעה בין היתר מהירידה בביקוש לטיסות ברבעון השלישי של שנה שעברה עקב זן האומיקרון של נגיף הקורונה, ופתיחת יעדים חדשים. כמות הטיסות של החברה עלתה ל-1,444 טיסות ברבעון השלישי של 2023, לעומת 1,061 ברבעון המקביל בשנה שעברה.
העלייה בפעילות הובילה גם לעלייה בעלות המכירות של החברה ב-19% ברבעון השלישי של השנה (לעומת התקופה המקבילה בשנה שעבה) לכ-117 מיליון דולר. העלייה בעלות המכירה הובילה לכך שהרווח הגולמי של ישראייר נותר כמעט ללא שינוי והסתכם ב-26 מיליון דולר.
בכך שורת הרווח הנקי של החברה הסתכמה בכ-13.5 מיליון דולר, ירידה של 12% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.