הרכישה הגדולה בתולדות נייס: תשלם 955 מיליון דולר עבור חברת AI גרמנית
פלטפורמת הדגל של Cognigy הנרכשת מאפשרת לספק שירות לקוחות במענה דמוי אנושי ביותר מ-100 שפות, באמצעות סוכני AI; בין לקוחותיה - נסטלה, מרצדס ולופטהנזה; מנכ"ל נייס סקוט ראסל: "סטנדרט חדש לחוויית לקוח בעידן ה-AI"
סקוט ראסל, המנכ"ל החדש של נייס, מתחיל לעשות מהלכים שיאוששו את מניית החברה שנפלה ב-10% בשנה האחרונה.
נייס, שמפתחת מערכות לניהול קשרי לקוחות, יוצאת לרכישת ענק של Cognigy הגרמנית לפי שווי של 955 מיליון דולר - הרכישה הגדולה ביותר של נייס אי פעם.
הרכישה אמורה להכניס את נייס עמוק יותר לתוך תחום ה-AI ובדגש על סוכני בינה מלאכותית ובכך לטפל באיום המרכזי שמדאיג את המשקיעים בנייס - החלפת פונקציות רבות של המערכות שלה בפתרונות AI.
נייס תשלם על החברה בשילוב של מזומן ומניות. שווי העסקה כולל תמורה מותנת בזמן של כ-50 מיליון דולר, הכולל 25 מיליון דולר במזומן ו-158 אלף American Depositary Shares.
Cognigy נוסדה ב-2016 ומעסיקה היום 300 עובדים. פלטפורמת הדגל שלה מאפשרת לספק שירות דמוי-אנושי מבוסס AI, הזמין ביותר מ-100 שפות. סוכני ה-AI מחליפים את נציגי השירות האנושיים כדי שאלה האחרונים יוכלו להתמקד באינטראקציות המורכבות ביותר ובעלות הערך הגבוה ביותר לארגון. הפתרונות של Cognigy כבר מוטמעים במרצדס-בנץ, נסטלה וקבוצת לופטהנזה. העסקה צפויה להיסגר ברבעון הרביעי של 2025.
המהלך מזכיר את רכישת INCONTACT שביצעה נייס לפני כמעט עשור כדי להיכנס לתחום הענן.
"זהו רגע היסטורי עבור נייס, מהלך אסטרטגי שמאיץ את תוכנית החדשנות שלנו בתחום הבינה המלאכותית ומציב סטנדרט חדש לחוויית לקוח בעידן ה-AI," אמר סקוט ראסל, מנכ"ל נייס.
"על ידי שילוב מובילה בשוק בתחום conversational and agentic AI בארגונים הגדולים, אנו מאיצים את אימוץ הבינה המלאכותית ברחבי העולם, מתרחבים לשווקים גלובליים חדשים ויוצרים ערך מהפכני עבור לקוחותינו, שותפינו ובעלי המניות. יחד, אנו מקדמים בצורה משמעותית את עתיד חוויית הלקוח שמובלת על ידי בינה מלאכותית"
מניית נייס עולה כעת קלות במסחר טרום פתיחה בניו יורק והחברה נסחרת לפי שווי של 10 מיליארד דולר. בנק ההשקעות ג'פריז שימש כיועץ הבלעדי של העסקה.






























