סגור

בלעדי לכלכליסט
נכסים ובניין בוחנת פניות לרכישת נוה גד ב־500 מיליון שקל

למרות שלא התקבלה הצעה רשמית, נכסים ובניין בוחנת את הפניות, כמו גם הכנסת שותף לחברת הייזום והקמת שכונות המגורים שבבעלותה. בנק ההשקעות ווליו בייס עשוי להיות זה שיוביל עסקה למכירת החברה

נכסים ובניין קיבלה פניות למכירת חברת נוה גד שבבעלותה, כך נודע לכלכליסט. נוה גד פעילה בתחום הייזום והקמת שכונות מגורים.
ככל הידוע, לפי שעה דירקטוריון נכסים ובניין לא קיבל הצעה רשמית או החלטה למכור את החברה, וטרם דן בנושא, אולם החברה מעוררת עניין בשוק ובנכסים ובניין בוחנים את הפניות, כמו גם הכנסת שותף לחברה. בין היתר, מעורב בנושא בנק ההשקעות ווליו בייס, אשר עשוי להוביל עסקה למכירת החברה. הערכות בשוק הן כי השווי של החברה הינו כחצי מיליארד שקל.
מטות דסק"ש ונכסים ובניין אוחדו
הפניות לרכישת הפעילות הגיעו לנכסים ובניין לאור התהליכים שהיא עוברת בשבועות האחרונים, להורדת מינוף ולמיקוד עסקי. לפני כשלושה שבועות החליט דירקטוריון דסק"ש והחברה־הבת שלה נכסים ובניין לאחד את המטות של שתי החברות.
דסק"ש מחזיקה בכ־63% ממניות נכסים ובניין וזו מחזיקה במלוא מניות נוה גד. שתי החברות החליטו על צעדי התייעלות, במסגרתם יאוחדו כאמור המטות. בהמשך, יחליטו החברות על מנגנון חלוקת העלויות ביניהן.
דורון כהן, שמכהן מזה שנה וחצי כמנכ"ל דסק"ש, מונה במסגרת התהליך גם למנכ"ל נכסים ובניין. עוד החליט דירקטוריון נכסים ובניין להתחיל בהליך מימוש אחזקות החברה במגדל HSBC במנהטן.
במסגרת הבחינה, החברה תבדוק אפשרות להתקשר עם מתווכים או עם בנקאי השקעות. המהלכים הללו הובילו את נכסים ובניין לבחון פעילויות שונות בהן היא עוסקת, שאינן בלב הפעילות של החברה. כתוצאה מכך, מגיעות לקבוצה הצעות שונות, ובמסגרת זו ישנם גורמים שהביעו עניין ברכישת פעילות נוה גד.
לפי שעה, כאמור, לא התקבלה החלטה על מכירת החברה. כך או כך, החברה מתכוונת להמשיך פרויקטים של התחדשות עירונית שהיא מבצעת עכשיו עד לסיומם, גם אם תימכר.
נוה גד, המנוהלת בידי אבי רוזן, יוזמת, בונה ומפתחת למעלה מ־60 שנה פרויקטים ברחבי הארץ. החברה היא מחברות הבנייה הוותיקות בארץ ובעבר הקימה את שכונת מרום נוה ברמת גן, נוה אביבים בצפון תל אביב, נוה אמירים בהרצליה ושכונת יובלים בכרכור.
2 צפייה בגלריה
דורון כהן
דורון כהן
דורון כהן, מנכ"ל דסק"ש ונכסים ובניין
(צילום: עמית שעל)
ירידה של 57.5% ברווח הנקי ב־2020
החברה פעילה כיום במגוון פרויקטים ברחבי הארץ: בחולון - 162 יח"ד, ברחובות - 336 יח"ד, בכפר סבא - 447 יח"ד, בפתח תקווה - 360 יח"ד, בכרכור - 417 יח"ד, בנתניה - 300 יח"ד, בבאר שבע - 190 יח"ד, בבת־ים - 162 יח"ד ועוד. מיום הקמתה בשנת 1956 ועד כה, בנתה החברה מעל 20,000 יחידות דיור ברחבי הארץ.
את 2020, שנת הקורונה, סיימה נוה גד עם הכנסות של 109 מיליון שקל, צניחה משמעותית של 67.55% לעומת שנת 2019, בה הכניסה 336 מיליון שקל. בשנת 2020 החברה רשמה רווח נקי של 17 מיליון שקל, ירידה של 57.5% לעומת שנת 2019, בה רשמה רווח נקי של 40 מיליון שקל.
בדו"חותיה, מציינת נכסים ובניין כי הגורמים להצלחתה של נוה גד הם המיקוד בהקמת שכונות איכותיות ופרויקטים באזורי ביקוש, כמו גם ניצול הניסיון של החברה וההתמחותה בהקמת שכונות מגורים ברמה גבוהה.
נכסים ובניין היא חברה ללא גרעין שליטה, שכיו"ר שלה מכהן צחי נחמיאס. נחמיאס, בעל השליטה במגה אור הציבורית, הוביל את רכישת מניותיו של אדוארדו אלשטיין בדסק"ש, יחד עם האחים מייק ודני זלקינד וחברת אלקו (29.8% כל אחד), רמי לוי ומשקיעים נוספים תמורת 1.16 מיליארד שקל עבור 82% מהמניות.