סגור
יובל זעירא לאומי פרטנרס
יובל זעירא, מנהל ההשקעות הראשי של לאומי פרטנרס (צילום: אורן דאי)

בלעדי
לא רק אוכל: לאומי משקיע ביצרנית כלי הבישול פוד אפיל

לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות של הבנק שכבר נכנס לעסקי ההסעדה והמזון, מרחיבה את ההשקעה למוצרים סינרגטיים. הבנק יזרים 50 מיליון שקל לתוך החברה, שישמשו להרחבת הפעילות, בתמורה ל־20% ממנה


בנק לאומי מרחיב את השקעותיו בתחום המזון והתחומים הסינרגטיים לו. ל"כלכליסט" נודע כי לאומי, באמצעות זרוע ההשקעות לאומי פרטנרס, משקיע 50 מיליון שקל תמורת 20% מחברת פוד אפיל (food appeal). העסקה סוכמה אחרי מו"מ שארך כמה חודשים. פוד אפיל היא חברה משפחתית, בבעלות האחים אייל וניר שרון, שהוקמה ב־2011 ונמצאת בשנים האחרונות בצמיחה עסקית. אייל משמש מנכ"ל ואחיו ניר סמנכ"ל התפעול.
פוד אפיל היא ממובילות השוק בארץ, יחד עם סולתם רדד ונעמן, ומתמחה בעיצוב, יבוא ושיווק סדרות ייחודיות ואיכותיות של כלי בישול בטכנולוגיות המתקדמות בעולם. המוצרים משווקים במאות נקודות מכירה, חנויות מתמחות ומקצועיות, ועדי עובדים, מועדוני צרכנות ואתרי סחר שונים, לצד חנויות רשת הנושאות את שם המותג. כמו כן, החברה מפעילה אתר אינטרנט עצמאי הנחשב לגדול בתחומו. המכירות הן של סירים, מחבתות, כלי מטבח גדולים, כלי הגשה שונים ועוד, כשהם פונים לפלח יוקרתי יותר של רוכשים. חוזקה בולטת של החברה היא במכירות לוועדי עובדים, ובנקודה הזו כניסה של שותף כמו בנק לאומי, שחלק גדול מהחברות במשק הם לקוחות עסקיים שלו, יכולה לייצר לפוד אפיל יתרון בקישור לעסקאות עם ועדי עובדים ולהעניק לה יתרון על המתחרות.
סולתם רדד הכניסה גם היא שותף פיננסי - קרן סקיי - בינואר 2021. סולתם רדד שכבר היתה בהליך הקפאת הליכים ב־2015 בשל חובות של 60 מיליון שקל, נרכשה בידי אברהם מאיו ואחיינו ישראל מאיו שהבריאו את החברה והכניסו את סקיי לפי שווי חברה של 200 מיליון שקל בהשקעה של 100 מיליון שקל תמורת 50% ממניות חברה. גם נעמן, שהיתה רשת ציבורית מקרטעת, נרכשה בידי מוטי בן־משה באמצעות אלון רבוע כחול, וביסס עליה את קבוצת אקסטרא ריטייל שמגיעה למכירות שנתיות של מיליארד שקל בתחומים השונים שבהם היא עוסקת כיום, בהם מוצרי רחצה ולבוש.
לאומי יזרים את ההשקעה פנימה לתוך פוד אפיל וזו תשמש להמשך ההתרחבות לאזורים נוספים בארץ כשבכוונת החברה לפתוח פעילות בשנתיים הקרובות גם במדינות באירופה באמצעות איתור משווקים בלעדיים במדינות שונות. בכוונת החברה להשתמש בכספי הגיוס גם למיזוגים ורכישות של חברות קטנות בתחומים משיקים. כיום פוד אפיל עושה צעדיה בשוק הבינלאומי ומציגה בתערוכת כלי המטבח AMBIENTE בפרנקפורט. בין לקוחותיה ניתן למצוא את רשתות השיווק הגדולות (שופרסל, חצי חינם, רשת הסטוק ועוד) ומועדוני הלקוחות חבר, הייטק זון וביחד בשבילך.
את העסקה מטעם לאומי פרטנרס, שמנוהלת בידי אבי אורטל, הוביל מנהל ההשקעות הראשי, יובל זעירא. מטעם פוד אפיל הובילו את העסקה הבעלים, אייל וניר שרון. לאומי פרטנרס יוצגה בעסקה על ידי עורכי הדין אלית אלקון ורפאל שפרנסקי ממשרד גורניצקי ועל ידי בטא פייננס כיועץ כלכלי. בדצמבר 2021 השקיעה לאומי פרטנרס 60-50 מיליון שקל ברשת המסעדות נונו ג'ירף תמורת כ־20% מהרשת. השקעה נוספת של הבנק בתחום המזון היא במוצרי המזון הטבעוניים מגן שמואל, משומשו, שבה השקיע 55 מיליון שקל באוגוסט 2021. הבנק גם השקיע 15 מיליון דולר בסטארט־אפ הישראלי של בארי שקד, טאביט, שפועל בתחום ההזמנות מקודמות למסעדות. חברות בתחומים אחרים שבהן השקיעה לאומי פרטנרס השנה הן חברת האוטובוסים בון תור - 127 מיליון שקל - שבשליטת קרן ג'נריישן וחברת כוח האדם מעוף — 50 מיליון שקל.