סגור

"התקפות הכופרה זינקו ב-73% - בענף הבריאות יש מעל 1,400 התקפות בשבוע"

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט, אמר עוד, כי "החשיפה להתקפות סייבר מעולם לא הייתה גדולה כמו היום"; החברה דיווחה על צמיחה של 5% בהכנסות הרבעוניות ל-534 מיליון דולר, מעט מעל תחזיות השוק

"הרבעון האחרון היה פנומנלי בגיוס עובדים - הצלחנו לגייס 250 עובדים", הכריזו בצ'ק פוינט עם פרסום התוצאות הכספיות. הדוח הצביע על הגדלת סעיף ההוצאות לראשונה זה זמן רב.

העלייה הורגשה בעיקר בסעיף המחקר והפיתוח, שם החליטה חברת הסייבר להגדיל את ההשקעה בעיקר כדי להרחיב את נוכחותה בתחום הענן, אליו נודד שוק הסייבר. "הפוטנציאל בשוק הוא אדיר, אבל אנחנו נמצאים ברווחיות שיא ואנחנו יכולים לגדול יותר", אמר המנכ"ל (ואחד המייסדים) גיל שויד.
"החשיפה להתקפות סייבר מעולם לא הייתה גדולה כמו היום. אחד מכל 56 ארגונים חווה דרישות כופרה, זינוק שנתי של 73%. אחד התחומים החשופים ביותר הוא ענף הבריאות, שם יש יותר מ-1,400 התקפות בשבוע. זאת משום שמערכות המחשוב במגזר הזה מיושנות יחסית", אמר שויד, שהוסיף. "בישראל ספציפית רואים עלייה מאוד גדולה - מ-300 התקפות בשבוע בשנה שעברה לכמעט אלף היום".
על אף ריבוי התקפות סייבר, צ'ק פוינט מציגה עוד רבעון של ביצועים סולידיים, כפי שמגדירה אותם החברה עצמה - כאלה שלא מרגשים את המשקיעים היום. הנתונים הללו גם מסבירים מדוע החברה, שנחשבת לאחת מחלוצות הסייבר בעולם, נסחרת היום בשווי נמוך יותר מאשר סנטינל וואן הישראלית שהונפקה לפני פחות מחצי שנה.
צ'ק פוינט מדווחת על הכנסות של 534 מיליון דולר ברבעון השלישי, מעט מעל התחזית להכנסות של 529 מיליון דולר. הכנסות אלה משקפות קצב צמיחה שנתי של 5% בלבד.
בצד החדשות הטובות, הנתונים על הגדלת נתח המכירות באמצעות מודל המנוי (SAAS) ל-190 מיליון דולר, עלייה של 13% מול הרבעון המקביל. גם הרווח למניה עקף את הציפיות והגיע לרמה של 1.65 דולר, בדומה לתקופה המקבילה ב-2020.
צ'ק פוינט ממשיכה להצטיין בכל הקשור לייצור מזומנים והתזרים שלה הסתכם ב-251 מיליון דולר בסיכום הרבעון, מעט יותר מאשר בתקופה המקבילה. זאת על אף העובדה שהחברה כבר הוציאה 14 מיליון דולר על רכישת AVANAN הישראלית תמורת 280 מיליון דולר - עסקה שנחתמה באוגוסט האחרון.
קופת המזומנים של צ'ק פוינט מנתה 3.8 מיליארד דולר בתום הרבעון השלישי. "אנחנו ממשיכים לחפש רכישות, אבל לא קל למצוא חברות בימים אלה", אמר שויד
ובכל זאת משהו מהטירוף בשוק הסייבר מחלחל גם לצ'ק פוינט והיא מעלה את התחזית לרבעון האחרון של 2021 והשנה כולה. ההכנסות צפויות לעלות ל-605-560 מיליון דולר, האצה בצמיחה ל-8% מול הרבעון השלישי. הרווח למניה צפוי לעמוד על 2.22-2.02 דולר.
את 2021 תסיים צ'ק פוינט, לפי התחזית המעודכנת, עם הכנסות של 2.172-2.127 מיליארד דולר. הרווח למניה יעמוד בטווח של 7.01-6.81 דולר. מדובר בתחזית שגבוהה משמעותית מהציפיות בשוק אך עדיין בדשדוש בהשוואה להכנסות 2020.
.
1 צפייה בגלריה
משרדי צ'ק פוינט אוטאווה קנדה
משרדי צ'ק פוינט אוטאווה קנדה
משרדי צ'ק פוינט בקנדה
(צילום: רויטרס)