סגור

בזוס מחק 20 מיליארד דולר משוויו ביום אחד - וירד למקום השלישי בדירוג עשירי העולם

מניית אמזון התרסקה ב-14% בניו יורק ביום שישי לאחר שהחברה דיווחה על מעבר להפסד רבעוני. הונו של מייסד החברה התכווץ ל-150 מיליארד דולר. ברנרד ארנו הצרפתי, בעל השליטה בלואי ויטון, השיג אותו עם הון אישי של 157 מיליארד דולר

הירידות בשווקים ביום שישי פגעו במשקיעים רבים, אבל ג'ף בזוס יזכור אותן ככל הנראה במיוחד. מייסד אמזון איבד 20 מיליארד דולר מהונו האישי ביום שישי האחרון - ובכך ירד למקום השלישי בדירוג עשירי העולם. הירידה בשווי באה לאחר שמניית החברה צללה ב-14% בניו יורק לאחר שדיווחה על הפסד עצום של 3.84 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2022. מרבית הונו של בזוס מורכב ממניות אמזון - 11.1% מהחברה ברשותו - לכן עם הנפילה החדה בערך המניה, מחק בזוס כסף רב על הנייר.


נכון לשבת, הונו האישי של בזוס מוערך ב-150.1 מיליארד דולר - לעומת 170.5 מיליארד דולר ביום חמישי. בזוס מדורג כעת אחרי מספר 2 ברשימת עשירי העולם של פורבס - ברנדרד ארנו - טייקון האופנה הצרפתי ובעלי לואי ויטון שהונו נאמד ב-157.7 מיליארד דולר. במקום הראשון נמצא מייסד ומנכ"ל טסלה ומי שצפוי לרכוש את טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר, אלון מאסק, עם הון אישי של 246 מיליארד דולר. מדד המיליארדרים של בלומברג מדווח על סכומים דומים. לפי המדד המדד, 500 האנשים העשירים בעולם הפסידו יותר מ-54 מיליארד דולר ביום שישי האחרון עם נפילת השווקים.

1 צפייה בגלריה
מימין ג'ף בזוס אלון מאסק הכי עשירים
מימין ג'ף בזוס אלון מאסק הכי עשירים
בזוס ומאסק. אחד במקום השלישי ואחד בראשון
(צילום: גטי)

הונו של בזוס סבל מירידה חדה מאז שרשם את השיא של 210 מיליארד דולר בשנה שעברה - אז היה האיש העשיר בעולם לפי דו"ח של הניו יורק פוסט. לפי דו"ח של הדיילי מייל הבריטי, בזוס מחק 40 מיליארד דולר מהונו מאז תחילת השנה. גרושתו של בזוס, מקנזי סקוט, שקיבלה בהסכם הגירושים 25% מאחזקתו בחברה, מחקה 6 מיליארד דולר מהונה האישי שהתכווץ ל-36.8 מיליארד דולר, לפי פורבס.
אמזון היממה את וול סטריט ביום חמישי האחרון כשדיווחה על הפסד של 3.84 מיליארד דולר או 7.56 דולר למניה ברבעון הראשון של 2022. הדוחות הרבעוניים עמדו בניגוד מוחלט לדוחות אשתקד, אז רשמה החברה רווח של 8.1 מיליארד דולר או 15.79 דולר למניה. אמזון מתמודדת עם עלויות עבודה גבוהות יותר בעקבות גיוס עובדים מסיבי שנעשה במהלך המגיפה. כמו כן, עלייה באינפלציה עשויה לעכב את המכירות של ענקית המסחר האלקטרוני השנה.