סגור
מיקרו מינוי נטפליקס
נטפליקס. תוספת המנויים איכזבה (צילום: שאטרסטוק)

נטפליקס: אכזבה בתוספת המנויים ברבעון, שירות ה-DVD ייסגר

לענקית הסטרימינג נוספו 1.75 מיליון מנויים ברבעון הראשון - כאשר הציפיות עמדו על 2.3 מיליון. לפני פרסום הדוחות הודיעה על סגירת שירות ה-DVD שהושק לפני 25 שנה. החברה צופה שברבעון הנוכחי הרווח הנקי יירד ב-11%

נטפליקס פוגעת בתחזיות בהכנסות וברווח, אבל מפספסת במספר המנויים. הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2023 עמדו על 8.16 מיליארד דולר. זאת לעומת תחזיות אנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 8.18 מיליארד דולר.
מדובר בעלייה של 3.7% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. מנגד, הרווח הנקי של החברה ירד ב-18.3% ל-1.31 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 2.88 דולר, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו רווח של 2.86 דולר למניה.
מספר המנויים של החברה גדל ב-4.9% לעומת הרבעון המקביל ל-232.5 מיליון, והוסיף 1.75 מיליון איש לעומת הרבעון הרציף. מדובר בנתון מאכזב לאור השקת המסלול המוזל נתמך הפרסומות והתקווה שהוא יסייע למשוך קהלים חדשים ורחבים יותר. אנליסטים צפו שהחברה תוסיף 2.3 מיליון מנויים. המניה הגיבה בירידה במסחר המאוחר.
לרבעון הנוכחי (השני) צופה נטפליקס גידול של 3.4% בהכנסות ל-8.24 מיליארד דולר וירידה של 11% ברווח הנקי ל-1.28 מיליארד דולר, או 2.84 דולר למניה. זאת לעומת תחזיות האנליסטים לרווח של 3.07 דולר למניה והכנסות של 8.18 מיליארד דולר.
חרף הנתונים המאכזבים, נטפליקס סיכמה את הרבעון הראשון בספין חיובי. "התחלנו את 2023 בצורה טובה", מסרה החברה בהודעה לעיתונות. ההכנסות והרווח התפעולי היו בהתאם לתחזית. סיפקנו תוכן חזק, ונטפליקס הוא שירות הסטרימינג המוביל במדדים כמו מעורבות קהל, הכנסות והרווחים. לאור הביצועים הבריאים והמגמות של המסלול נתמך הפרסומות, בעיקר בארה"ב, אנחנו משדרגים את חוויית הפרסום עם איכות וידיאו משופרת".
לפני פרסום הדוח הודיעה נטפליקס על סגירת שירות השכרת ה-DVD שלה, אותו השיקה לפני 25 שנה. "המעטפות האדומות האייקוניות האלו שינו את הדרך שבה אנשים צפו בסדרות ובסרטים בבית, וסללו את הדרך למעבר לסטרימינג", אמרה נטפליקס בהודעה שפרסמה באתרה. השירות ישלח את ה-DVD האחרון שלו ב-29 בספטמבר.
שירות השכרת ה-DVD היה המודל העסקי הראשון של נטפליקס, ורשם הצלחה מספקת בשנותיו הראשונות על מנת לספק לנטפליקס את הבסיס הכלכלי הדרוש על מנת להשיק שירות סטרימינג. בתחילה היה הסטרימינג מעין שירות משלים להשכרת ה-DVD, והציע רק תכנים שנרכשו מחברות אחרות. עם המעבר לתוכן מקורי, הגידול בתפוצת הסטרימינג בארה"ב ובעולם והתפתחויות טכנולוגיות שהפכו צפייה בסרטים וסדרות באמצעות מדיה פיזית למיותרת, חשיבותו של שירות ה-DVD הלכה ופחתה. עד כדי כך, שתגובה פופולרית להודעת החברה היתה: מה, הדבר הזה עדיין קיים?