סגור
טונה סטארקיסט קפה ג׳ייקובס עוגיות לוטוסטונה סטארקיסט קפה ג׳ייקובס עוגיות לוטוס דיפלומט
מוצרים שדיפלומט מייבאת: טונה סטארקיסט, קפה ג׳ייקובס, עוגיות לוטוס (צילומים: מירב קריסטל, שאטרסטוק)

למרות העלאת המחירים, רווחי דיפלומט צנחו ב-67% ברבעון הראשון

הרווח הנקי של יבואנית המזון ומוצרי הצריכה נפגע כתוצאה מעלייה בהוצאות, וקנס של 9 מיליון שקל שהוטל על החברה בשל הפרת הוראות חוק המזון, והסתכם ב-6.3 מיליון שקל; המכירות עלו ב-4.9% ל-829.9 מיליון שקל, בין היתר בשל העלאת המחירים שביצעה החברה כבר אשתקד

למרות עלייה במכירות, חתמה דיפלומט את הרבעון הראשון עם צניחה של 67% ברווח הנקי בשורה התחתונה. הרווח הנקי של יבואנית המזון ומוצרי הצריכה נפגע כתוצאה מעלייה בהוצאות וקנס בגובה של 9 מיליון שקל שהוטל על החברה בשל הפרת הוראות חוק המזון, והסתכם ב-6.3 מיליון שקל, לעומת 19.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
דיפלומט שבשליטת משפחות וימן ומנדל (68.37%), רשמה ברבעון עלייה של 4.9% במכירות שהסתכמו ב-829.9 מיליון שקל, שהוסברה באיחוד של תוצאות חברת דורות, החל מהרבעון השני אשתקד. לכך, ניתן להוסיף את העלאת המחירים שביצעה החברה במהלך הרבעון השני והשלישי של השנה שעברה. עיקר העלייה במכירות הושגה מהפעילות בישראל, שצמחה ב-7.9% ל- 526 מיליון שקל.
צמיחה של 7% ברווח הגולמי שעלה ל- 175.3 מיליון שקל, כתוצאה מהעלייה במכירות, הוספת פעילות דורות ושינוי בתמהיל המכירות, שיפרה את הרווחית הגולמית של דיפלומט מ-20.7% מהמכירות ברבעון הראשון אשתקד, ל-21.1%.
איחוד תוצאות דורות, שהוביל לעלייה של 6.9% בהוצאות והפרשה של 9 מיליון שקל בעקבות קנס שהוטל על החברה על ידי רשות התחרות, בשל הפרת הוראות חוק המזון, פגעו ברווח התפעולי שירד ב-26.5% ל-18.8 מיליון שקל. כך שהרווחיות התפעולית התכווצה ל-2.3% מהמכירות, לעומת 3.2% ברבעון המקביל אשתקד.
הקנס של רשות התחרות הוביל לכך שהרווח התפעולי בישראל נותר ללא שינוי, על כ-15.7 מיליון שקל, כך ששיעורו נשחק ל- 3% מהמכירות, אך בנטרול הקנס היתה מציגה החברה זינוק של 55% ברווח התפעולי בישראל, כתוצאה מהעלייה במכירות, לצד התייעלות תפעולית.
עוד התמודדה דיפלומט ברבעון עם עלייה של 27.4% בהוצאות המימון שהסתכמו ב-7.9 מיליון שקל, כתוצאה מעלייה של 1.5 מיליון שקל בהוצאות ריבית ומשערוך התחייבויות, על אופציה לרכישת יתרת מניות חברת מדיטרנד בגובה 1.6 מיליון שקל. זאת לאחר שבינואר 2023 השלימה החברה רכישה של 65% מחברת תוספי התזונה נווה פארמה בתמורה לכ-80 מיליון שקל, ו-90.2% מחברת ביגדם, המפיצה אונליין את מוצרי נווה פארמה בחו"ל, בתמורה לכ-15 מיליון שקל. במהלך הרבעון השלימה דיפלומט את רכישת יתרת מניות ביגדם בסכום לא מהותי לחברה.