סגור

ראיון
מנכ"ל נייס: "פיטורים? יש לנו מאות משרות פנויות; העובדים מוכרים מניות בכל שנה ב-200 מיליון דולר"

החברה דיווחה היום על צמיחה בהכנסות וברווחים ברבעון השני ואף משפרת את תחזיותיה להמשך השנה; בראיון לכלכליסט אמר ברק עילם כי בניגוד למגמת הפיטורים העולמית בהייטק, "אנחנו מגייסים ורוצים לצמוח משמעותית בחצי השני של השנה"; עובדי החברה מממשים מניות נייס בשווי של מיליארד דולר ב-5 שנים

חברת נייס מעסיקה כיום 8,300 עובדים בכל העולם, ובזמן שהרבה חברות מחפשות היכן לקצץ, ברק עילם, מנכ"ל נייס, אומר לכלכליסט שלחברה יש מאות משרות פתוחות: "אנחנו לא מפטרים ומגייסים ורוצים לצמוח משמעותית בחצי השני של השנה. יש לנו מניה מאוד חזקה, וב-4 השנים האחרונות העובדים שלנו מימשו מניות של נייס ב-200 מיליון דולר בשנה בממוצע, כסף אמיתי שנכנס להם לבנק, וגם השנה זה מה שצפוי להיות, וזה מאפשר לנו להתמודד בצורה יפה בשוק העבודה".
לדבריו, "הצלחנו לרשום צמיחה דו ספרתית בהכנסות וגם ברווחיות התפעולית ובשולי הרווח שלנו. יש איזון טוב מאוד בין ההכנסות והרווח ולכן חשנו בנוח להרים את תחזית ההכנסות שלנו להמשך השנה".
חברת התוכנה הישראלית מסכמת רבעון שני עם צמיחה של 16% בהכנסות ל-530 מיליון דולר - הרווח התפעולי טיפס ל-85 מיליון דולר. לפי תחזית נייס המעודכנת, ההכנסות השנתיות יגיעו לרמה של 2.18-2.17 מיליארד דולר. חברת התוכנה נסחרת בשווי של 48 מיליארד שקל בת"א, שניה אחרי לאומי, ונסחרת גם בוול סטריט.
עילם הוסיף כי "יש לנו היסטוריה טובה כחברה בסביבות מאקרו משתנות. החברה שלנו תמיד הצליחה לפרוח בכל מזג אוויר. הרבה מאוד ארגונים לא רוצים לקחת סיכונים עם חברות קטנות עם בסיס פיננסי פחות קטן ומעדיפים לעבוד עם חברות כמונו. כל רבעון מוסיפים עשרות לקוחות חדשים, אבל יתרון חשוב שלנו הוא שיש לנו 25 אלף לקוחות, שלא מעט מהם לקוחות מאוד גדולים שמתרחבים בפתרונות שאנחנו מציעים.
עוד הוא אומר כי "יש לנייס בישראל מרכז מאוד חזק ואנחנו חשים שעובדים מבינים שבסיטואציה של היום נוכל לגייס עוד עובדים. אם בעבר היו הרבה חלומות, הרי שכיום אנשים רוצים כסף אמיתי ולא חלומות.
"אין ספק שהסיטואציה הנוכחית מאפשרת הרבה הזדמנויות בתחום הרכישות. עשינו כבר 20 רכישות מאז שאני מנכ"ל. יש לנו מיליארד וחצי דולר בקופה ולהרבה מתחרים שלנו יש בעיקר חוב ומעט מזומן, וזה מאפשר לנו בתקופה שהשווי יורד וחברות נמצאות במצוקת מזומנים. אבל כאשר חושבים על רכישות, אני מסתכל על האסטרטגיה שלי, ומעריך שבחודשים הקרובים יהיו הזדמנויות בעולם המיזוגים ואנחנו נוכל להגדיל את המרחק מהמתחרים שלנו.
"אנחנו בסוף עידן של 15 שנה שהכסף היה בחינם וניתן היה לממן חדשנות בלי גבול. הייתי בתעשייה גם בשנת 2000 וכבר אז הבינו שחברות חייבות לייצר ערך. וכעת חברות טכנולוגיה לא רק צריכות לייצר ערך אלא גם מודל עסקי ורווחיות. צריך לדעת להרוויח ולא רק ליצור הכנסות בצמיחה גבוהה, אלא גם רווחיות תפעולית. הסביבה האינפלציונית פחות משפיעה עלינו. אנחנו לא צריכים לגייס כספים או לשלם ריבית על אשראי.