סגור

אנלייט הגישה תשקיף לקראת גיוס של יותר מ־200 מיליון דולר בארה"ב

חברת האנרגיה המתחדשת הגישה תשקיף לרשות ני"ע בארה"ב ביום שלישי האחרון, ותצא בשבועות הקרובים לרוד־שואו מול גופים מקומיים. לאחר ההנפקה, תיסחר אנלייט כחברה דואלית בת"א וניו יורק

חברת האנרגיה המתחדשת אנלייט עשתה צעד משמעותי בדרך להפיכתה לחברה דואלית. ביום שלישי האחרון הגישה אנלייט תשקיף לרשות ני"ע האמריקאית (SEC) לקראת הנפקה שבכוונתה לבצע באחת מהבורסות בניו יורק - נאסד"ק או בורסת ניו יורק (NYSE). בשבועות הקרובים תחל החברה ברוד שואו מול גופים ומשקיעים מקומיים.
אנלייט, שמנוהלת על ידי גלעד יעבץ, שואפת לגייס 200 מיליון דולר לפחות במסגרת ההנפקה הראשונה שלה בארה"ב. החברה נסחרת בבורסת ת"א לפי שווי של 7.6 מיליארד שקל (יותר מ־2 מיליארד דולר). את ההנפקה יובילו ג'יי.פי מורגן ובנק אוף אמריקה, כשלצידם הבנקים ברקליס ונומורה.
בחודש יולי האחרון דיווחה אנלייט על כך שהיא בוחנת את אפשרות הנפקתה גם בארה"ב. במובן זה, אנלייט החלה במהלך בעת שהשווקים תנודתיים במיוחד. עם זאת, בתקופה האחרונה תחום האנרגיה הירוקה נהנה מרוח גבית משמעותית. אנלייט שואפת לבצע הנפקה בארה"ב, בין היתר משום שבכוונתה להגדיל עוד את הפעילות שלה במדינה, שכבר עכשיו מהווה נתח משמעותי בפעילותה.
אנלייט הוקמה על ידי יעבץ, צפריר יואלי ועמית פז, שחברו לשאול אלוביץ' ואור אלוביץ', שאף שלטו בחברה עד שאלוביץ' האב נכנס לסחרור עסקי. אנלייט החלה להיסחר בבורסת ת"א ב־2010 לפי שווי של 59 מיליון שקל בלבד, לאחר שהשלימה מיזוג עם השלד הבורסאי סהר אינווסט. מאז היא הפכה לאחת מהחברות הבולטות בתחום האנרגיה המתחדשת, והיא לא מסתירה את כוונתה להפוך לשחקנית גלובלית משמעותית בתחום זה. באנלייט סבורים שיוכלו להשיג יתרון על פני שחקנים אמריקאיים מקומיים בכך שהחברה הישראלית פועלת גם בתחום הייזום, ולא רק בתחום ההפעלה של נכסי האנרגיה השונים.
את דריסת הרגל המשמעותית ביותר בארה"ב קיבלה אנלייט באמצע 2021, אז רכשה החברה 90% מחברת האנרגיה המתחדשת קלינרה לפי שווי של 430 מיליון דולר. החברה מפעילה פרויקטים של אנרגיה מתחדשת בהספק כולל של 1.6 ג'יגה־ואט, ויש לה צבר פרויקטים בפיתוח בהספק כולל של 12.3 ג'יגה־ואט. כמו כן, לקלינרה יש צבר פרויקטים של אגירה בהספק של 6.7 ג'יגה־ואט.
במקביל לאנלייט הגישה תשקיף לקראת גיוס חברת אנרגיה מתחדשת נוספת - נקסטראקר, ששואפת לגייס סכום דומה לשל אנלייט.