סגור

בשוק המט"ח מצפים לעסקה: הדולר נופל ל-3.73 שקלים

דיווחים על עסקה אפשרית להשבת חטופים מספקים דחיפה חזקה לשקל, עם החזרה של השוק לפעילות מלאה לאחר חופשת החג. הדולר נחתך היום בצהריים ב-2% ביחס לשערו היציג שנקבע בשישי, היורו נפל ב-2.2% בקביעת שערו היציג בצהריים וממשיך לרדת לרמה נמוכה מ-4 שקלים

שוק המט"ח המקומי חוזר לפעילות מלאה, כולל חזרה של המשקיעים המקומיים לשוק, לאחר התנועות החזקות שנרשמו במסגרת המסחר החלקי בחופשת החג.
המסחר היום מתנהל במעקב צמוד אחר העדכונים בעניין עסקה להפסקת אש והשבת החטופים, או חלופה של כניסה צבאית לרפיח. זאת לאחר שבמהלך החג הדיווחים על עסקה אפשרית סיפקו דחיפה לשקל.
השקל ממשיך להתחזק גם במסחר בשעות הערב המוקדמות - הדולר יורד ל-3.734 שקלים, היורו נחלש ל-3.992 שקלים. מוקדם יותר היום נקבעו השערים היציגים, כשהשקל הציג עליות חדות לעומת שערו היציג שנקבע ביום שישי. הדולר נפל ב-2% ושערו היציג נקבע על 3.741 שקלים, היורו נסוג ב-2.2% ושערו היציג נקבע ברמה של 4.013 שקלים.
גם בשווקים הבינ"ל נתונים להשפעת שורה של התפתחויות מהותיות, כשמחר צפויה הודעת הריבית של הפד - הריבית כמובן תישאר ללא שינוי והמוקד יהיה גם הפעם מסיבת העיתונאים של היו"ר ג'רום פאוול.
הין שב ונחלש לאחר הסערה של אתמול - במהלכה נפל לרמה של 160 ין לדולר ושוב לסביבת 156 ין לדולר, לפי דיווחים הירידה בערך המטבע נרשמה בעקבות התערבות של הממשלה בשוק. היום עולה הדולר ב-0.7% ל-157.47 ין.
באירופה, היורו נחלש ב-0.3% ל-1.069 דולר לאחר פרסום נתוני האינפלציה של האיחוד האירופי (ובבריטניה הפאונד יורד ב-0.3% ל-1.252 דולר).
האינפלציה באירופה עמדה באפריל על 2.4% בחישוב שנתי, בדומה לתחזיות ולאינפלציה בחודש מרץ. מדד הליבה עמד על 2.7%, התחזיות היו ל-2.6%, בהמשך לעלייה של 2.9% במרץ.
לפי התחזיות בשוק הבנק האירופי יתחיל להוריד את הריבית כבר בישיבה הבאה שלו, ב-6 ביוני - המשקיעים מעניקים סיכוי של כמעט 60% להורדה בישיבה של יוני.
הנתון האופטימי יותר שיוצא היום באירופה נוגע לתוצר. כלכלת אירופה צמחה ברבעון הראשון ב-0.3% ביחס לרבעון שקדם לו – התחזית היו לעלייה של 0.1%, לאחר נסיגה של 0.1% ברבעון הקודם
ויש חדשות טובות מצד המדינות בתוך הגוש, בראש ובראשונה מגרמניה, הכלכלה הגדולה באירופה. גרמניה חוזרת לצמיחה ברבעון הראשון של השנה: התוצר הגרמני התרחב ב-0.2% בחישוב רבעוני, לאחר נסיגה של 0.5% ברבעון הרביעי ובשעה שהתחזיות עמדו על פלוס 0.1%.
כלכלת צרפת התרחבה ב-0.2% ברבעון הראשון (רבעוני), התחזיות היו לשדרוג של 0.1%, בהמשך לצמיחה של 0.1% ברבעון הרביעי. הכלכלה האיטלקית צמחה ב-0.3% ברבעון הראשון, גם במקרה זה מעל התחזיות שעמדו על פלוס 0.1% - ברבעון הרביעי התרחבה הכלכלה האיטלקית ב-0.1%.
ואופטימיות גם בפורטוגל, שם הכלכלה צמחה ב-0.7% ברבעון הראשון (רבעוני), בדומה לצמיחה ברבעון הרביעי, ובפער מהתחזיות, לצמיחה מתונה יותר של 0.4%.