סגור

נסיגה קלה בשקל, לפני הודעת הפד - הדולר מעל 3.67 שקלים

הדולר עולה ב-0.2% מול המטבע המקומי; הפד צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי ולעדכן את התחזית של מתווה הריבית. בנק אוף אמריקה: "הפד כנראה יותיר את התחזית שלו על שלוש הורדות ריבית השנה, אך ההחלטה הזו תהיה ממש גבולית"

נסיגה מתונה בשקל, לקראת הודעת הפד הערב: הדולר עולה ב-0.2%, נסחר ב-3.67 שקלים, היורו עולה ב-0.1%, נסחר מעל 3.98 שקלים.
בשווקים העולמיים, לאחר נתוני האינפלציה באנגליה: הפאונד יורד ב-0.2%, נסחר ב-1.269 דולר. היורו יורד ב-0.2% ל-1.083 דולר
הין היפני ממשיך לאבד גובה: הדולר עולה ב-0.6% מול המטבע, לסביבת 151.70 ין - אתמול טיפס הדולר בכמעט 1% מול הין, בעקבות העלאת הריבית של הבנק המרכזי היפני.
האינפלציה בבריטניה ברמתה הנמוכה מזה שנתיים וחצי: מדד המחירים לצרכן של הממלכה עלה בפברואר ב-0.6% בחישוב חודשי, התחזיות עמדו על 0.7%. קצב האינפלציה השנתי ירד ל-3.4%, הרמה הנמוכה מאז ספטמבר 2021. זאת מול אינפלציה שנתית של 4% בינואר – התחזיות היו למדד שנתי של 3.5%.
מדד הליבה של המחירים לצרכן עלה ב-0.6% בחישוב חודשי וב-4.5% בחישוב שנתי – התחזיות היו ל-0.7% ול-4.7% בהתאמה - בינואר עמד מדד הליבה השנתי על 5.1%. מחר תגיע התגובה של הבנק המרכזי האנגלי (BOE) שיפרסם את העדכון המוניטארי שלו, אף שלפי התחזיות הריבית בכל מקרה תישאר ללא שינוי, על 5.25%.
עניייני הפד: המשקיעים בשוק שערי החליפין ממתינים בעיקר למסיבת העיתונים של היו"ר ג'רום פאוול. בשל המעבר לשעון קיץ בארה"ב, ההודעה תצא ב-20:00 שעון ישראל ומסיבת העיתונאים ב-20:30.
הבנק המרכזי של ארה"ב צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי, על 5.50%, ופאוול יציג תגובה ראשונה לנתוני האינפלציה הלא יותר מדי מעודדים של פברואר. תשומת הלב תופנה לתחזית המעודכנות של הפד על הכלכלה האמריקאית ועל מתווה הריבית להמשך הדרך.
העדכון האחרון של מתווה הריבית יצא בהודעת הפד של דצמבר - אז סימן הבנק שלוש הורדות ריבית ב-2024, ארבע הורדות ב-2025 ועוד שלוש ב-2026. החלטות הפד הבאות יהיו ב-1 במאי, ב-12 ביוני וב-31 ביולי.
"אף שהאינפלציה נתקלה במכשולים בדרך למטה, הנתונים על הפעילות מעידים שהכלכלה לא מתחממת יותר מדי", אמר כלכלן בנק אוף אמריקה מייקל גאפן (Michael Gapen). אנחנו חושבים שהפד יותיר את התחזית שלו על שלוש הורדות ריבית השנה, אך ההחלטה הזו תהיה ממש גבולית", הוסיף גאפן.
גם מארק זאנדי (Mark Zandi), הכלכלן הראשי של מודי'ס אנליטיקס, צופה שהתחזית תישאר דומה. "ההודעה תבהיר שהם עדיין לא מוכנים להוריד את הריבית, שהם צריכים עוד נתונים כדי להרגיש בנוח שהאינפלציה חוזרת ליעד הבנק. אך אני עדיין מאמין שהם יותירו על כנה את התחזית לשלוש הורדות ריבית ב-2024 - זה יסמן על הורדה ראשונה ביוני".