סגור

לאחר התנודתיות אתמול: נסיגה מתונה בדולר, נסחר מעל 3.59 שקלים

הדולר נחלש ב-0.4% ביחס ליציג אתמול, היורו יורד ב-0.1%, נסחר סביב 3.92 שקלים; הבנק האירופי יפרסם את החלטת הריבית ב-15:15 - צפוי להותיר את הריבית על היורו ועל הפקדונות ללא שינוי; המשקיעים ממתינים לדוח התעסוקה שיתפרסם מחר בארה"ב

לאחר המסחר התנודתי אתמול במט"ח: הדולר נחלש ב-0.4% (ביחס ליציג אתמול) ונסחר מעל 3.59 שקלים, היורו יורד ב-0.1%, נסחר סביב 3.92 שקלים.
בשווקים הבינ"ל: היורו שהתחזק אתמול ביותר מ-0.5%, הבוקר ללא תנועה מהותית, נסחר סביב 1.09 דולר; באירופה ממתתינים להחלטת הבנק המרכזי (ECB), הצפויה ב-15:15.
לפי התחזיות הבנק האירופי יותיר היום את הריבית על הדולר ללא שינוי, ברמה של 4.5%, ואת הריבית על הפקדונות ללא שינוי, ברמה של 4%.
הדולר נחלש אתמול בשווקים העולמיים, לאחר אחר שפורסמו נתוני תעסוקה חלשים בארה"ב. לפי סקר המשרות של ADP, החברות האמריקאיות הוסיפו בפברואר 140,000 משרות חדשות, הכלכלנים ציפו ל-150 אלף משרות.
לנתוני התעסוקה יש משקל מהותי בקביעת המדיניות המוניטארית של הפד. ברמה הבסיסית, נתונים חזקים, שנחשבים למעודדי אינפלציה, מונעים מעבר להורדות ריבית, ולהיפך - חולשה בתעסוקה מקלה על הפד לעבור למדיניות מקלה יותר.
מחר יתפרסם דוח התעסוקה של פברואר בארה"ב, עם צפי לירידה חזקה במספר המשרות החדשות שנוספו למשק האמריקאי. דוח התעסוקה של ינואר הפתיעה עם נתונים חזקים מאד - תוספת משרות כפולה מציפיות הכלכלנים.
דוח התעסוקה של של ינואר פורסם כשבוע לאחר שפורסמו נתוני הצמיחה המפתיעים לטובה של הכלכלה האמריקאית לרבעון הרביעי (צמיחה של 2.9%). שני הנתונים יחד הובילו לירידה חדה בסיכוי שהעניק השוק להורדת ריבית בפגישות הפד הבאות, ב-20 במרץ וב-1 במאי.
יו"ר הפד ג'רום פאוול חזר אתמול בעדותו בבית הנבחרים על הדברים שאמר בהחלטת הריבית האחרונה, לפיהם הריבית תתחיל לרדת בהמשך השנה אך עדיין מוקדם מדי להורדה כזו.
"כשאנו שוקלים התאמות בריבית הפד, אנחנו בוחנים בזהירות את הנתונים שאנו מקבלים, את השינויים בתחזית ואת איזון הסיכונים. ועידת השוק החופשי אינה חושבת שיהיה נכון להוריד את הריבית עד שתהיה בטוחה יותר שהאינפלציה נעה באופן עקבי לכיוון 2%.
אם הכלכלה תתקדם בהתאם לציפיות, סביר שיהיה נכון להתחיל לקצץ את המגבלות של המדיניות הנוכחית בשלב מסויים במהלך השנה. ואולם התחזית הכלכלנית אינה וודאית, וההתקדמות לעבר היעד של 2% אינה מובטחת", אמר פאוול.
עוד הוסיף יו"ר הפד: "אין סיבה לחשוב שהכלכלה האמריקאית נמצאת בסיכון ליפול למיתון. מה שאנחנו רואים השנה זה צמיחה סולידית ומתמשכת... התחזית שלנו, ושל כלל הגורמים, היא שאינפלציית מחירי הדיור צפויה לרדת".
וחזרה לענייני השוק המקומי. כלכלני לידר, בראשות יונתן כץ, עדכנו בסקירתם השבועית: "בשל הייסוף של העת אחרונה בשקל, עדכנו את תחזית האינפלציה שנה קדימה, לרמה של 2.7%, עם נטייה ל-2.6% - מול תחזית קודמת לאינפלציה של 2.8%. האינפלציה תושפע מעלייה חדה במחירי הטיסות אשר נמדדת בפיגור".