סגור
טים קוק מנכ"ל אפל מסיבת עיתונאים השקת מוצרים חדשים 12.9.23
מנכ"ל אפל, טים קוק (צילום: AP/Jeff Chiu)

אפל עקפה התחזיות, אך רשמה רבעון רביעי ברציפות של ירידה במכירות

ענקית הטכנולוגיה רשמה עלייה בהכנסות ממכירת אייפונים ומתחום השירותים - ואולם מכירות מחשבי המק צנחו ב-33.8%. מניית אפל יורדת ב-3.5% במסחר המאוחר בוול סטריט

אפל פרסמה הערב לאחר סיום המסחר בוול סטריט את דוחותיה לרבעון הרביעי הפיסקאלי. הרווח הנקי המתואם של ענקית הטכנולוגיה עמד על 1.46 דולרים למניה - מעל ממוצע תחזיות האנליסטים לרווח של 1.39 דולרים למניה.
הכנסות אפל הסתכמו ב-89.5 מיליארד דולר, גם כן מעל התחזיות, שהיו 89.3 מיליארד דולר. עם זאת מדובר בירידה של 0.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד - זהו הרבעון הרביעי ברציפות שבו נרשמת ירידה בהכנסות. הרווח הנקי עלה ב-10.8% ל-22.96 מיליארד דולר. מניית אפל מאבדת 3.5% במסחר המאוחר בוול סטריט.
באורח יוצא דופן, הירידה בהכנסות נרשמה למרות עלייה קלה במכירות האייפון, שטיפסו ב-2.8% ל-43.8 מיליארד דולר (הרבעון האחרון מייצג רק כשבוע של מכירות דגמי האייפון החדשים, והנתונים לא מצביעים עדיין על מידת ההצלחה שלהם), וחרף עלייה מרשימה של 16.3% במכירות קטגוריית השירותים, שעמדו על 22.3 מיליארד דולר.
האשם העיקרי בירידה בהכנסות הוא קטגוריית מחשבי המק, שמכירותיה התרסקו ב-33.8% ל-7.6 מיליארד דולר, תוצאה של החזרה לשגרת העבודה אחרי תקופה הקורונה. השבוע חשפה אפל דגמי מק ראשונים שמתבססים על השבב החדש שלה M3, וייתכן שאלו יסייעו להחיות את הקטוגריה עם הכניסה לעונת הקניות שלפני חג המולד.
מכירות חלשות של האייפדים (ירידה של 10.2% ל-6.4 מיליארד דולר) ובקטגוריית המחשוב הלביש והאביזרים ההיקפיים (ירידה של 3.4% ל-9.3 מיליארד דולר) תרמו גם הן לירידה בהכנסות אפל.
בחלוקה גיאוגרפית, פרט לאמריקה שם עלו הכנסות החברה ב-0.8% ל-40.1 מיליארד דולר, רשמה אפל ירידה בהכנסות בכל אזורי הפעילות שלה. באירופה ירדו ההכנסות ב-1.5% ל-22.5 מיליארד דולר, בסין הן ירדו ב-2.5% ל-15.1 מיליארד דולר, ביפן ב-11.4% ל-5.5 מיליארד דולר, ובאזור אסיה-פסיפיק - ב-0.7% ל-6.3 מיליארד דולר.
במקביל לפרסום הדוח הרבעוני אפל הודיעה על חלוקת דיבידנד בסך 24 סנט למניה, שישולם ב-16 בנובמבר לכל בעלי המניות נכון לסוף יום העסקים של ה-13 בנובמבר.
"היום, אפל שמחה לדווח על מכירות שיא לאייפון לרבעון ספטמבר ושיא של כל הזמנים להכנסות משירותים", מסר מנכ"ל אפל, טים קוק, בהודעה לעיתונות. "אנחנו מגיעים לעונת החגים עם ליינאפ המוצרים החזק ביותר שלנו אי פעם, כולל דגמי האייפון 15 ודגמי האפל ווטש מאופסי הפליטות הראשונים שלנו, אבן דרך משמעותית במאמצינו להפוך את כל מוצרי אפל למאופסי פליטות על 2030".