סגור
דולר דולרים כסף מזומן
שטרות דולרים (צילום: Dimas Ardian/Bloomberg)

יום אחרי נתוני האינפלציה בארה"ב: הדולר נסחר ב-3.66 שקלים

המטבע האמריקאי לא מציג שינוי מהותי, אחרי שאתמול הגיב לנתונים המאכזבים בגזרת האינפלציה בארה"ב - מדד המחירים לצרכן עלה ב-3.1% בינואר בחישוב שנתי, בעוד בשוק ציפו שהאינפלציה תתקרר ל-2.9%

שוק המט"ח המקומי מציג היום (ד') תנועות קלות, אחרי שאתמול הגיבו המשקיעים לנתוני האינפלציה המאכזבים בארה"ב.
הדולר נסחר ברמה של 3.66 שקלים, בדומה לרמתו אתמול לאחר פרסום נתוני האינפלציה. היורו נחלש מעט ומגיע לרמה של 3.91 שקלים. בשווקים הבינלאומיים נחלש היורו ב-0.1% מול הדולר וצמד המטבעות נסחר ברמה של 1.07 דולר ליורו.
האינפלציה בארה"ב רשמה האטה בינואר, כשמדד המחירים לצרכן רשם עלייה של 3.1% בחישוב שנתי (לעומת ינואר 2023). הצפי היה לעלייה שנתית של 2.9%. בחישוב חודשי נרשמה עלייה של 0.3%, הצפי היה ל-0.2%.
מדד הליבה (ללא מזון ואנרגיה) נותר על עלייה שנתית של 3.9%, כשהתחזיות היו להאטה ל-3.7%. בחישוב חודשי נרשמה עלייה של 0.4% לעומת 0.3% בדצמבר.
"מדובר בנתון מאכזב מבחינת השוק ומבחינת הסיכוי שהבנק הפדרלי יוריד את הריבית בקרוב", כתב רונן מנחם, כלכלן שווקים ראשי בבנק מזרחי טפחות.
"נראה כי אפסו הסיכויים לכך שהדבר יקרה כבר בחודש מרץ. עוד קודם לכן השוק תמחר לכך סיכוי של 5% בלבד. גם לגבי חודש מאי תמחרו בשוק הסתברות של שני שלישים לכך שהריבית לא תשתנה והתרחיש הסביר כעת הוא שהורדת הריבית עלולה אף להידחות למחצית השנייה של השנה".