סגור

מי השתתפו בגיוס של חברת הגיימינג הראשונה בבורסה?

באפ טכנולוגיות השלימה גיוס של 30.6 מיליון שקל לפי שווי של 130 מיליון שקל, ומניותיה יתחילו להיסחר השבוע בבורסה המקומית; הפלטפורמה של באפ מאפשרת לגיימרים לצבור נקודות במשחקי הרשת הפופולריים כמו פורטנייט ודומיו

באפ טכנולוגיות תתחיל בימים הקרובים להיסחר בבורסת תל אביב, ותהיה חברת הגיימינג הראשונה בבורסה, לאחר שהשלימה בהצלחה את ההנפקה בסוף השבוע.
באפ טכנולוגיות גייסה 30.55 מיליון שקל מהמשקיעים, אחרי שזכתה לביקושים עודפים של מעל ל-44 מיליון שקל. הגיוס בוצע לפי שווי של 130 מיליון שקל אחרי הכסף.
בין המשקיעים שקנו מניות בהנפקה נמנה המשקיע הישראלי נעם לניר, שהחל את דרכו בתחום אתרי האינטרנט שעסקו בהימורים, שלט בהמשך הדרך בחברת בבילון הציבורית ואף עסק בשיווק תיירות מרפא לתושבי מדינות חבר העמים. לניר צפוי להחזיק ב-10% מהחברה.
משקיע נוסף הוא יואב חרל"פ, הבעלים של יבואנית הרכב כלמוביל. כמו כן, נכנסו להשקעה בחברה קרנות קלירמרק וספירה.
החברה פיתחה פלטפורמה שמעניקה הטבות לגיימרים - שחקנים במשחקי המחשב והרשת השונים. הפלטפורמה מעניקה למשתמשים אפשרות לצבור נקודות, שאותן אפשר להמיר לשדרוגים במשחקים פופולריים כגון פורטנייט וקאונטר-סטרייק. גיימרים שיצברו מספיק נקודות יוכלו להמיר אותם להטבות מוחשיות כמו ציוד טכני משודרג ושוברים לדומינוס פיצה.
2 צפייה בגלריה
משחק פורטנייט גיימינג
משחק פורטנייט גיימינג
משחק פורטנייט
בפלטפורמה הוטמעו כלים, מתודולוגיות ורעיונות אשר בעזרתם החברה יודעת לזהות את ההישגים שצברו השחקנים במשחקים השונים ובכך לתגמל את השחקנים בצורה נכונה ולאפשר לשחקנים לצבור הנקודות שמכונות "Buff Points".
החברה קשורה בהסכם שיתוף פעולה עם חברת אוברוולף, סטארט-אפ הגיימינג הישראלי שפיתח פלטפורמת תוספים למשחקי מחשב, אשר גייס לאחרונה 52 מיליון דולר.
על פי הערכות, שחקנים ברחבי העולם הוציאו בשנת 2020 מעל 159 מיליארד דולר על משחקי וידאו. ההכנסות השנתיות של שוק הגיימינג גדולות יותר מההכנסות בשוק המוזיקה ובשוק הסרטים גם יחד.
לפי האתר statista, נכון ל-2020 שוק הגיימרים בעולם עומד על כ-2.7 מיליארד איש – כשליש מאוכלוסיית העולם. זאת לעומת 1.5 מיליארד איש לפני חמש שנים ו-200 מיליון לפני עשור.
החברה הוקמה על ידי עילי דה-בר, אופיר גרטנר ואופיר שרעפי. דה-בר מסר הבוקר כי בחברה "שמחים להצטרף לבורסה בת"א, מודים למשקיעים על הבעת האמון ורואים בהנפקה אבן דרך חשובה בהתפתחות החברה. שוק הגיימינג העולמי הוא שוק ענק שנמצא בצמיחה משמעותית, אסטרטגיית החברה היא לפעול להמשך הצמיחה המואצת בפעילותה, בין היתר באמצעות הרחבת שיתופי הפעולה העסקיים, שיפור מתמיד של הטכנולוגיה והגברת פעילות השיווק וההפצה".
2 צפייה בגלריה
מייסדי באפ טכנולוגיות אופיר גרטנר עילי דה בר אופיר שרעפי
מייסדי באפ טכנולוגיות אופיר גרטנר עילי דה בר אופיר שרעפי
מייסדי באפ טכנולוגיות אופיר גרטנר, עילי דה בר אופיר שרעפי
(צילום: אילן ספירא)
אמיר נחום, סמנכ"ל ווליו בייס חיתום, אשר הובילה את ההנפקה, אמר כי : "שוק הגיימינג העולמי נמצא בצמיחה אדירה ובישראל ישנן חברות טכנולוגיה רבות העוסקות בתחום. אנו מאמינים כי ההצלחה הגדולה בהנפקת באפ טכנולוגיות תביא חברות נוספות מהענף לבורסה בתל אביב".