סגור

באפ טכנולוגיות מביאה את פורטנייט לבורסת תל אביב

החברה שפיתחה פלטפורמה המעניקה למשתמש נקודות בונוס, פרסמה תשקיף, וצפויה להנפיק לפי שווי של 100 מיליון שקל. הדו"חות ל־2020 כוללים הערת עסק חי, והיא מבקשת מהמשקיעים להעניק לה מכפיל של 250 על ההכנסות

חברת גיימינג ציבורית ראשונה: רמת ההרפתקנות של המשקיעים בבורסת תל אביב תעמוד שוב למבחן, אם חברת הגיימינג הישראלית באפ טכנולוגיות תצטרף למסחר באמצעות הנפקה.


באפ, שצפויה להיות חברת הגיימינג הראשונה בבורסה המקומית, פרסמה טיוטת תשקיף ראשונה לציבור, והיא צפויה לגייס כ־30 מיליון שקל לפי שווי של כ־100 מיליון שקל לפני הכסף.

2 צפייה בגלריה
משחק פורטנייט Fortnite
משחק פורטנייט Fortnite
משחק פורטנייט Fortnite

את ההנפקה מובילה חברת ווליו בייס חיתום. החברה מתכננת לבצע רוד שואו ולהשלים את הגיוס עד סוף החודש.

הכנסות רק מפרסום
באפ הוקמה לפני שלוש שנים, אך מוצריה זמינים רק מתחילת 2020. לפי שעה היא רושמת הכנסות מפרסום בהיקף לא משמעותי, וגם הפסדיה צנועים יחסית לחברות טכנולוגיה אחרות. בחברה בונים על קצב צמיחה מהיר במספר המשתמשים, ונעזרים במשפיענים מתחום הגיימינג העולמי לקידום המכירות.
באפ טכנולוגיות פיתחה פלטפורמה שמעניקה למשתמשים בה תגמול בצורת נקודות (Buff Points) על פי ביצועיהם במשחקים, שכוללים בין היתר את פורטנייט, ליג אוף לג'נדס וקאונטר סטרייק. את הנקודות יכולים הגיימרים להמיר במוצרים וירטואליים במסגרת המשחקים או באביזרי גיימינג אמיתיים, כמו מקלדת או עכבר ייעודיים לתחום.
הכנסות החברה מפרסומות ב־2020 הסתכמו ב־115 אלף דולר לעומת 14 אלף דולר ב־2019. כלומר, על בסיס תוצאות השנה שעברה מבקשת באפ מהמשקיעים להעניק לה מכפיל של 250 על ההכנסות. הצפי של החברה להכנסות מפעילות מתבסס על פרסומות, על גביית דמי חבר במודל פרימיום ועל גביית עמלות (Card Fees) עבור הנפקת כרטיסי נקודות לגיימרים.

2 צפייה בגלריה
אינפו באפ טכנולוגיות
אינפו באפ טכנולוגיות
אינפו באפ טכנולוגיות

בנוסף, השיגה באפ הסכם עם הסטארט־אפ הישראלי אוברוולף, והשתיים ישתפו פעולה לשיווק משחקי הגמר של ה־NBA החודש ובחודש הבא. בשורה התחתונה רשמה באפ ב־2020 הפסד של 426 אלף דולר מול הפסד של 287 אלף דולר ב־2019. לחברה יש גירעון של 327 אלף דולר בהון העצמי, ורואי החשבון בחרו להצמיד לדו"חותיה הכספיים הערת עסק חי.
לבאפ טכנולוגיות יש 22 עובדים, חלקם במיקור חוץ, ובסוף מאי היו לה 1.2 מיליון משמשים רשומים לעומת כ־400 אלף בסוף דצמבר 2020.

שכר המייסדים הוזנק
הפלטפורמה של באפ, הזמינה גם בסלולר, עושה שימוש בטכנולוגיות של לימוד מכונה ובינה מלאכותית (AI) ועוסקת בניתוח מידע (ביג דאטה). שלושת מייסדי החברה, עילי דה־בר, אופיר שרעפי ואופיר גרטנר (33.33% כל אחד), הם בעלי רקע בתחום ההייטק, וכל אחד מהם משך בשנת 2020 שכר בעלות של 60 אלף דולר.
בחודשים האחרונים הם הזניקו את שכרם ב־50% — מ־5,000 דולר בחודש ל־7,500 דולר בחודש — רגע לפני ההנפקה, שלאחריה היה צורך בכינוס אסיפת בעלי המניות ובהשגת רוב מקרב בעלי מניות המיעוט לאישור המהלך. דה־בר מכהן כמנכ"ל באפ, שרעפי הוא סמנכ"ל התפעול, וגרטנר הוא מנהל הסיכונים הראשי (CRO).
תחום הגיימינג נחשב לאחד מענפי הבידור הגדולים בעולם כיום, עם הכנסות שנתיות גבוהות מאלה של שוק המוזיקה ושוק הסרטים גם יחד. בבאפ טכנולוגיות מצטטים נתונים מאתר Statista, שמלמדים כי נכון ל־2020, מנתה אוכלוסיית הגיימרים העולמית 2.7 מיליארד איש, כשליש מאוכלוסיית העולם, זאת לעומת 1.5 מיליארד איש חמש שנים קודם לכן ו־200 מיליון לפני עשור.
לפי חברת המחקר IDC, המכירות בשוק הגיימינג העולמי צמחו בשנה שעברה ב־20%, להיקף של 179.7 מיליארד דולר. לפי תחזית חברת המחקר Newzoo, עשויות הכנסות התעשייה הזו לחצות את רף 200 מיליארד הדולרים בשנת 2023.