סגור
מימין מייסד יינות ביתן נחום ביתן והאחים דני זלקינד ו מייקי זלקינד בעלי השליטה באלקטרה צריכה על רקע סופרמרקט של קרפור
מימין: מייסד יינות ביתן נחום ביתן והאחים דני ומייקי זלקינד, בעלי השליטה באלקטרה צריכה, על רקע סופרמרקט של קרפור (צילומים: ישראל הררי, עמית שעל, בלומברג)

בלעדי
המאבק בין השותפים בקרפור: נחום ביתן דורש מבית המשפט לחייב את אלקטרה צריכה לרכוש את חלקו ב-430 מיליון שקל

ביתן תובע מיידית 18.5 מיליון שקל מאלקטרה צריכה, ודורש מבית המשפט להורות לה לממש מיידית את האופציה שלה לרכוש את מניות נחום ביתן (41%) בקרפור

השותפים ברשת הקמעונאות קרפור בישראל בדרך לבית המשפט. לכלכליסט נודע כי נחום ביתן, המחזיק ב-41% ממניות הרשת, הגיש היום (ג') תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב על סך 18.5 מיליון שקל נגד אלקטרה מוצרי צריכה, על שורה של הפרות הסכם, לדבריו, של אלקטרה צריכה מולו.
ביתן מבקש מבית המשפט לחייב את אלקטרה צריכה לבצע הנפקה של קרפור בישראל או לממש את האופציה שקיבל ביתן למכירה יתרת מניותיו בחברה תמורת 430 מיליון שקל, שאלקטרה צריכה דחתה. המשמעות היא מאבק על 430 מיליון שקל נוספים. בנוסף הגיש ביתן צו הוצאה לפועל נגד אלקטרה צריכה.
ביתן טוען כי אלקטרה צריכה, שבשליטת האחים דני ומייקי זלקינד, לא עמדה בהסכם להנפיק את קרפור (יינות ביתן לשעבר), וכן לא שילמה דמי שכירות על שלושה מתחמים שביתן משכיר לקרפור. בנוסף דורש ביתן דמי ניהול של 5 מיליון שקל שאמור ביתן לקבל ב-2024.
במאי 2021 רכשה אלקטרה צריכה המנוהלת בידי צביקה שווימר 35% ממניות יינות ביתן, שהייתה בחובות, מידי נחום ביתן תמורת 194 מיליון שקל. הפניקס רכשה 15.5% נוספים ואילו הבנקים הנושים של ביתן מחזיקים ב-9% ממניות החברה.
אלקטרה צריכה התחייבה להנפיק את מניות קרפור עד סוף 2023 או לחלק אותם כדיבידנד בעין אבל הגבלות רגולטוריות ותנאי השוק לא איפשרו זאת עד לדד ליין בסוף חודש דצמבר.

ביתן דורש מאלקטרה לרכוש את מניותיו או להנפיק את קרפור בבורסה

התביעה הוגשה על ידי ביתן ורעייתו נורית יחד עם שלוש חברות בבעלותם. במסגרת התביעה דורשים בני הזוג ביתן לחייב את אלקטרה צריכה לרכוש את מניות ביתן או להנפיק את החברה בבורסה תוך שלושה חודשים ממועד מתן צו בידי בית המשפט.
עוד דורש ביתן מבית המשפט להוציא צו שיאסור על אלקטרה צריכה לדלל את אחזקותיו בחברה. בנוסף מבקש ביתן להורות להחזיר לו את הרוב בדירקטוריון קרפור, וזאת עד להנפקת החברה או רכישת מניותיו.
מאלקטרה מוצרי צריכה נמסר: "עד כה כלל לא קיבלנו את התביעה המדוברת".