העלאות המחירים הזניקו את הרווח של דיפלומט פי 2.7
חברת ההפצה סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 877 מיליון שקל - עלייה של 5.7% לעומת התקופה המקבילה; הרווח הנקי הסתכם ב-17 מיליון שקל, למרות עלייה בהוצאות המימון; הרווחיות התפעולית בישראל קפצה ל-5.6%, בעוד שבשאר המדינות נרשמה שחיקה או הפסד
יבואנית מוצרי המזון והצריכה דיפלומט נהנתה ברבעון הראשון של 2025 מהשפעת העלאות מחירים שביצעה במאי אשתקד, שהובילו לשיפור בשורת ההכנסות וברווחיות התפעולית, במיוחד בישראל.
מכירות החברה צמחו ב-5.7% והסתכמו ב-877 מיליון שקל. הרווח הגולמי עלה בשיעור חד יותר של 9.9% והגיע ל-193.7 מיליון שקל. לדברי החברה, השיפור נבע משינוי בתמהיל המכירות ומהשפעת שערי החליפין. הרווח התפעולי קפץ ב-79.9% ל-33.8 מיליון שקל, ושיעורו עלה ל-3.9% מהמכירות, לעומת 2.6% ברבעון המקביל, בו התמודדה החברה עם קנס של 9 מיליון שקל שהטילה רשות התחרות בגין הפרות מנהליות של חוק המזון.
הרווח הנקי זינק ב-170% ל-17 מיליון שקל, חרף עלייה בהוצאות המימון. דיפלומט שבשליטת נעם וימן (14.06%) המכהן גם כיו"ר, הכריזה על חלוקת דיבידנד של 8.5 מיליון שקל.
הפעילות בישראל היוותה את עיקר הצמיחה - המכירות המקומיות עלו ב-4.8% ל-551.5 מיליון שקל. זאת לאחר שבמאי 2024 החברה ביצעה העלאות מחירים בשיעור של עד 15%. ההתייקרות כללה בין היתר מוצרים של מילקה, אוריאו, קלוגס, פרינגלס, היינץ, קפה ג'ייקובס, וכן אבקות הכביסה אריאל וטייד, צבעי שיער של וולה ונוזל הכלים פיירי. הרווח התפעולי בישראל הוכפל ל-31.1 מיליון שקל, ושיעורו הגיע ל-5.6% מהמכירות.
על עוצמתה של דיפלומט בישראל, ניתן ללמוד מכך ששיפור הרווחיות מהמכירות לצרכן הישראלי, חריג ביחס לתוצאות החברה במדינות נוספות בהן היא פועלת. כך לדוגמה - בדרום אפריקה ובניו זילנד נרשמה ירידה ברווח בתפעולי, בגיאורגיה רשמה החברה הפסד תפעולי.
רק בקפריסין, שבה הפעילות הקטנה ביותר של דיפלומט, נרשמה ברבעון עלייה קלה ברווחיות התפעולית ל-6.2% מהמכירות, לעומת 5.9% ברבעון המקביל אשתקד.






























