סגור
נעם וימן על רקע מארזים של טונה סטארקיסט
נעם וימן ברקע מארזים של טונה סטארקיסט; הפך לבעל השליטה בדיפלומט (צילום: קרן בן ציון מירב קריסטל)

יו"ר דיפלומט נעם וימן הפך לבעל השליטה בחברה במקום ג'פרי מנדל

היו"ר הקודם מנדל, שהחזיק ב-19.7% מהמניות, מכר בעסקה מחוץ לבורסה 2.7 מיליון מניות בשווי של 108 מיליון שקל, והחזקותיו ירדו ל-9.18%; מנגד, קנה וימן 100 אלף מניות ב-4 מיליון שקל, והחזקותיו עלו מ-13.69% ל-14.06%, והוא עתה בעל ההחזקות הגדול ביבואנית מוצרי הצריכה

נעם וימן יו"ר דיפלומט, הפך לבעל השליטה (14.06%) ביבואנית מוצרי הצריכה. זאת לאחר שג׳פרי מנדל, שהחזיק ב-19.7% ממניות החברה, מכר בעסקה מחוץ לבורסה 2.7 מיליון מניות, והחזקותיו ירדו ל-9.18% בלבד.
המכירה נעשתה במחיר של 39.7 שקל למניה, נמוך בכ-5.5% משער המניה בסגירת המסחר אתמול, שעמד על 42 שקל. המכירה הסתכמה בכ-108 מיליון שקל.
מנגד, קנה וימן 100,803 מניות לפי אותו שער בכ-4 מיליון שקל, והחזקותיו עלו מ-13.69% ל-14.06%.
צמצום החזקותיו של מנדל, נרשם כשנה אחרי שפרש מתפקיד יו"ר החברה, לטובת וימן שעבר לתפקיד אחרי שכיהן לאורך שנים כמנכ״ל.
ג'פרי מנדל, הוא בנו של מייסד החברה רוברט מנדל, שהקים לפני 62 שנים מפעל לסכיני גילוח בנצרת. מנדל גייס את יצחק וימן (אביו של נעם) שיכהן כמנכ״ל, והוא זה שהפך את החברה ליבואנית הענק שמחזיקה היום בזכיון להפצת מותגי ענק בינלאומיים כמו ג׳ילט, היינץ, מילקה ועוד.
דיפלומט היא גם בעלת מותג הטונה סטארקיסט בישראל, והיא פועלת במדינות נוספות ובהן גיאורגיה, דרום אפריקה, ניו זילנד וקפריסין. זאת לצד פעילות של שירותים לוגיסטיים שהיא מעניקה בישראל.
את 2024 חתמה דיפלומט עם זינוק ברווח הנקי שהסתכם ב-120 מיליון שקל. החברה חילקה דיבידנד בגובה 22 מיליון שקל.
מכירות דיפלומט צמחו בשנה החולפת ב-5.4% ל-3.55 מיליארד שקל. עיקר הצמיחה הושגה במכירות בישראל שעלו ב-5.2% ל-2.11 מיליארד שקל, בעקבות העלאות המחירים, ואיחוד תוצאות חברת מוצרי התיבול הקפואים דורות. הרווח התפעולי של הפעילות בישראל זינק ל-6.8% מהמכירות, לעומת 4.3% ב-2023.
עלות תגמול שבעת בכירי החברה הסתכמה ב-2024 ב-19.9 מיליון שקל. מתוך סכום זה, עלות שכרו של היו"ר נועם וימן עמדה על 4.09 מיליון שקל, ושל בנו אורן המכהן כמנכ"ל חטיבת הצמיחה, על 2.01 מיליון שקל.
החודש העלתה דיפלומט מחירים בשיעור של כ-15%. ההתייקרות נרשמה בעיקר במוצרי שוקולד של אוראו ומילקה, ועל קפה ג׳ייקובס.