סגור
בורסה לניירות ערך ו מלחמת עזה
בורסת ת"א; מלחמת חרבות ברזל (צילומים: בלומברג , איי פי)

בורסת ת"א ננעלה בירידות, הבנקים סיימו בפלוס

מדד ת"א 35 נחתך ב-0.3%, הבנקים מחקו ירידה של 1% ועלו ב-0.7%; ברקע המלחמה, S&P הורידה את תחזית דירוג האשראי של ישראל מ"יציבה" לשלילית"; כלכליסט מדווח: הבנקים צפויים להפריש בדו"חות הקרובים 2–3 מיליארד שקל בגין הפסדי אשראי

דיווח שוטף מהבורסה בת"א ברגע למלמחה בדרום: העדכונים החשובים, המניות הבולטות, איגרות החוב ועדכוני האנליסטים

17:25 - נעילה שלילית בבורסה ברקע יום לחימה נוסף מול חמאס ומתיחות בגבול הצפון: מדד ת"א 35 נסוג ב-0.3%, ת"א 125 נחתך ב-0.5%, בעוד הבנקים עלו ב-0.7%, אחרי שמחקו ירידה של 1%.
13:30 - מדדים ענפיים בבורסה: ת"א בנקים עולה ב-0.4% בראש, בעוד ת"א תקשורת וטכנולוגיות מידע יורד ב-1.4% בתחתית.
13:00 - עולות ויורדות במדדים המובילים: מניית בנק דיסקונט מטפסת ב-1.8% בראש ת"א 35, אלוני חץ נחתכת ב-4.6% בתחתית מדד הדגל. מניית בית זיקוק אשדוד מתחזקת ב-3.8% בראש ת"א 90, ג'נריישן קפיטל נסוגה ב-3.4% בתחתית.
11:10 - הבנקים ממשיכים במסחר התנודתי שמאפיין אותם מתחילת המלחמה. אחרי שנסוגו ביותר מ-1%, מחקו את הירידות ואף עברו לעליות קלות.
10:00 - פתיחה שלילית בבורסה, כשברקע סוכנות הדירוג S&P הורידה את תחזית דירוג האשראי של ישראל מ"יציבה" לשלילית" בשל המלחמה.
מדד ת"א 35 יורד ב-0.6% כמו גם ת"א 125, הבנקים נסוגים ב-0.8%. כלכליסט מדווח: הבנקים צפויים להפריש בדו"חות הקרובים 2–3 מיליארד שקל בגין הפסדי אשראי, ועלות תוכנית ההקלות לנפגעי המלחמה.
8:50 - אלביט מערכות זכתה בחוזה של 170 מיליון דולר במסגרת תוכנית הדיגיטציה של הצבא השבדי. תקופת הביצוע של החוזה עומדת על עשר שנים.
7:30 - הבורסה בת"א תיפתח הבוקר כשברקע הורדת תחזית הדירוג של ישראל על ידי S&P ובצל כשברקע ההסלמה בחזית הצפונית - חיל האוויר תקף הלילה יעדים של צבא סוריה בתגובה לשיגורי הרקטות אמש לרמת הגולן.
בעקבות המלחמה הודיעה הלילה סוכנות הדירוג S&P כי החליטה להוריד את תחזית דירוג האשראי של ישראל מ"יציבה" ל"שלילית". המשמעות של ההכרזה היא שהסוכנות תשקול את הורדת דירוג האשראי של ישראל בטווח הבינוני. בסוכנות הדירוג צופים כי הכלכלה הישראלית תתכווץ ב-5% ברבעון הרביעי, בשל שיבושים צפויים הקשורים לביטחון וירידה חדה בפעילות העסקית, לצד השבתת התיירות. כל זאת לצד "הרחבת הזעזוע באמון במשק הישראלי".
עוד על הפרק: כלכליסט מדווח הבוקר כי הבנקים צפויים לבצע הפרשות משמעותיות להפסדי אשראי בשל המלחמה כבר בדו"חותיהם הקרובים. בפיקוח על הבנקים, בראשות המפקח על הבנקים דני חחיאשוילי, ערכו שיחות עם הבנקים בנושא, והועבר המסר שישנה ציפייה שהבנקים יביאו לידי ביטוי בדו"חותיהם את הסיכונים שנוצרו בעקבות המלחמה.
בחלק מהבנקים מציינים כי התכוונו בכל מקרה להגדיל משמעותית את ההפרשות לאור המצב. המלחמה בדרום נפתחה אמנם בתחילת הרבעון הרביעי, אולם כבר בדו"חות הרבעון השלישי, שיתפרסמו בחודש הבא, צפויים הבנקים להכיר בנזקים של 2–3 מיליארד שקל. רוב הסכום הוא הפרשות להפסדי אשראי, שישמשו ככרית ביטחון להפסדים עתידיים שיגיעו מהלוואות שייקלעו לחדלות פירעון.
עוד ברקע, הנעילה החיובית שנרשמה אמש בוול סטריט: מדד נאסד"ק התחזק ב-0.9%, S&P 500 הוסיף לערכו 0.7% ודאו ג'ונס עלה ב-0.6%. הבוקר מגמה חיובית גם בשוקי אסיה, מדד ניקיי עולה ב-1%, האנג סנג עולה ב-1.2%.
מחירי הנפט ירדו אתמול בכ-2%, כך שמניות הסקטור עשויות למקד תשומת לב הבוקר מצד המשקיעים בת"א. תשואת אג"ח ארה"ב ל-10 שנים נותרה אמש ללא שינוי, על 4.84%. תשואת אג"ח ישראל ל-10 שנים עומדת הבוקר על 4.45%.
אתמול נרשמה בבורסה נעילה חיובית. ת"א 35 טיפס ב-0.4%, ת"א 125 התחזק ב-0.7% והבנקים עלו ב-1.6%. ת"א נפט וגז הוסיף 1.4%. קבוצת דלק עלתה ב-4.3% בראש ת"א 35.
מניות הביטחון המשיכו לזנק - יצרנית המל"טים אירודרום קפצה ב-27.5% וסוגרת קפיצה של 256% מתחילת החודש, העין השלישית שמפתחת מערכות אלקטרו־אופטיות עלתה אתמול ב-14.2% ומתחילת החודש ב-110%.