סגור

יום מסחר חלקי בשווקים הפיננסיים; שנגחאי וניקיי נחלשו

שנגחאי ירד ב-0.5%, ניקיי ב-0.3%. ברקע - הבנק המרכזי בסין לא שינה את הריבית; הבורסות בהונג קונג, אירופה וניו יורק נותרו סגורות בשל יום שישי הטוב בעולם הנוצרי

יום מסחר חלקי בבורסות העולם בשל יום שישי הטוב בעולם הנוצרי - השווקים בהונג קונג, אירופה וניו יורק נותרו סגורים
הבורסות באסיה נסחרו היום (ו') בירידות, זאת לאחר שבסין לא הורידו את שיעורי הריבית על אף ציפיות האנליסטים לתמריצים נוספים מצד קובעי המדיניות. המסחר בסין נפגע גם מהתפרצות הקורונה החמורה ביותר במדינה מאז תחילת המגפה, והסגר המתמשך בשנגחאי.
מדד שנגחאי המשולב ירד ב-0.45% בעוד שמדד שנז'ן המשולב נפל ב-0.56%. "הבורסות בסין עדיין מושפעות מהחשש סביב הקורונה והסגרים הנלווים", הגיב שיין אוליבר מחברת השירותים הפיננסיים AMP באוסטרליה. "סין ממשיכה להתקשות להשתלט על גל האומיקרון - הדבר מוביל להטלת סגרים במסגרת מדיניות אפס מקרי קורונה... מה שמאיים על הצמיחה הסינית ומוביל לשיבושים נוספים בשרשרת האספקה העולמית", הוסיף.
במקביל, הבנק המרכזי בסין הודיע היום (ו') כי הריבית תישאר ללא שינוי, זאת על אף שאנליסטים רבים ציפו להשקת תמריצים נוספים לנוכח מצב הקורונה. "זה היה מפתיע למדי בהתחשב בהאטה הכלכלית החדה והקריאות האחרונות מצד ההנהגה בסין לתמיכה מוניטרית. זה מדגיש את חוסר הנכונות של הבנק המרכזי להקל באגרסיביות את המדיניות. אך להערכתנו בקרוב לא תהיה לו ברירה אלא לפעול", הוסיף ג'וליאן אוונס-פריטצ'רד, כלכלן בכיר לענייני סין בקפיטל אקונומיקס.

1 צפייה בגלריה
בורסות באסיה בורסה בורסת שנגחאי בורסת שנחאי בורסת סין
בורסות באסיה בורסה בורסת שנגחאי בורסת שנחאי בורסת סין
בורסת שנגחאי
(בלומברג)

בשאר אזור אסיה והפסיפיק בורסות רבות סגורות היום לרגל חג הפסחא, ביניהן בורסות הונג קונג, אוסטרליה, סינגפור, הודו וניו זילנד.
בסין פורסמו היום גם נתוני מחירי הבתים, לפיהם מחירים של בתי מגורים חדשים נשארו ללא שינוי במרץ, זה החודש השני ברציפות. בשיעור שנתי, נרשמה עלייה של 1.5% בלבד במחירים, השיעור הנמוך ביותר מאז נובמבר 2015.
ביפן, מדד ניקיי 225 סגר בירידה של 0.3%, בעוד שמדד טופיקס נפל ב-0.6%. מניות חברות הטכנולוגיה נפלו גם כן. כך למשל, מניית סופטבנק ירדה ב-1.2% ומניית סוני נפלה ב-2.5%. בדרום קוריאה, מדד קוספי ירד ב-0.76%.
אמש ננעל המסחר בניו יורק בירידות שערים, כאשר נאסד"ק מאבד 2.1% , דאו ג'ונס - 0.3% ו-S&P 500 נחלש ב-1.2%. היה זה יום המסחר האחרון השבוע מאחר שמחר חל "יום שישי הטוב". בסיכום שבועי נחתך נאסד"ק ב-2.6%, דאו ג'ונס - 0.8% ו-S&P 500 ירד ב2.1%. גם ברקע למסחר השבוע מופיעים החששות מהאינפלציה, והתשואה על אג"ח אמריקאי ל-10 שנים זינקה ב-13 נ"ב לרמה של יותר מ-2.8%. גם תוצאות מעורבות בדו"חות החברות הגדולות השפיעו על המסחר.
כוכבת הערב היתה מניית טוויטר שרשמה בטרום המסחר זינוק של 18% לאחר שאלון מאסק הציעה לרכוש אותה ולהפכה לחברה פרטית, אך לאחר הורדת דירוג איבדה 1.5%. מניות הטכנולוגיה ירדו במקביל לעלייה בתשואות האג"ח: מיקרוסופט - 2.2%, אפל - 2.6%, גוגל - 2%, אנבידיה - 3.5% ו-AMD - כמעט 4%.