סגור
מטה פאלו אלטו סנטה קלרה קליפורניה
מטה פאלו אלטו בסנטה קלרה קליפורניה (צילום: Michael Vi / Shutterstock)

פאלו אלטו פרסמה תחזית מאכזבת והמניה צנחה ב-8.6% במסחר המאוחר

חברת הסייבר עמדה בצפי השוק לרבעון שהסתיים ב-30 במרץ, ופרסמה לרבעון הנוכחי תחזיות שהיו גבוהות רק במעט מהתחזיות שפרסמה בפברואר - במהלך של הורדת תחזיות שהוביל אז לנפילה של 28% בשווי השוק של החברה

חברת הסייבר פאלו אלטו פרסמה אתמול לאחר נעילת המסחר בוול סטריט את תוצאות הרבעון הפיסקלי השלישי שלה, שעקפו את צפי האנליסטים. במקביל פרסמה החברה תחזית לרבעון הנוכחי שאכזבה את המשקיעים והובילה לנפילה של 8.6% במניה במסחר המאוחר.
החברה האמריקאית שנוסדה על ידי הישראלי ניר צוק, רשמה ברבעון שהסתיים ב-30 באפריל הכנסות בגובה שני מיליארד דולר ורווח מתואם של 1.32 דולר למניה. התוצאות היו מעל צפי האנליסטים להכנסות של 1.97 מיליארד דולר ורווח מתואם של 1.25 דולר למניה.
לרבעון הפיסקלי הרביעי - הרבעון הנוכחי - צופה פאלו אלטו הכנסות של 2.15 עד 2.17 מיליארד דולר - צפי האנליסטים הוא להכנסות של 2.16 מיליארד דולר.
התחזית שפרסמה החברה לשנה כולה לא טובה בהרבה מהתחזית שפרסמה בפברואר, כשהורידה אז תחזיות והובילה לנפילה של 28% במניה ומחיקת שווי של יותר מ-30 מיליארד דולר - היום הגרוע ביותר בתולדות המניה.
אתמול הודיעה פאלו אלטו שהיא צופה שתסיים את השנה עם גבייה בהיקף 10.13 עד 10.18 מיליארד דולר והכנסות של 7.99 עד 8.01 מיליארד דולר. התחזית הקודמת, שפרסמה בפברואר, הייתה לגבייה של 10.1 עד 10.2 מיליארד דולר והכנסות בהיקף 7.95 עד 8 מיליארד דולר.
החברה הודיעה אז שהורדת התחזיות נובעת מהדגש האסטרטגי שלה על "פלטפורמיזציה", ואנליסטים ציינו שהחברה מקדמת נתינת מוצרים בחינם באופן ראשוני, בתקווה שהלקוחות ירצו בעקבות כך לאמץ את הפתרונות שהיא מציעה באופן רחב יותר ולחתום איתה על חוזים.
בשיחת המשקיעים לאחר פרסום הדוחות אמש, אמרו בכירים בחברה שהמעבר לפלטפורמיזציה כבר משתלם.