סגור
אוהד סנדלר ו אדם פרידלר מייסדי גוד פארם
מימין: אוהד סנדלר ואדם פרידלר מייסדי גוד פארם (צילום: עוז מועלם)

גוד פארם מציגה עוד רבעון של צמיחה ונגיסה במתחרות, "נגיע ל-200-150 סניפים"

המכירות עלו ברבעון השני ב-13.4% ל-126 מיליון שקל; הירידה בשער הדולר הוזילה את קניית המוצרים שהיא מייבאת ביבוא מקביל, ואפשרה לה להציע מחירים זולים לעומת המתחרות סופר פארם ו-Be; הכריזה כי תפתח השנה עוד 15 סניפים; רמי לוי מחזיקה 52% מהרשת, שב-2021 החזיקה 3% ממגזר הפארם וכעת מתקרבת לנתח של 9%

בזמן ששופרסל, בניהולם של האחים אמיר, מנסה לבצע מהלכים שיווקיים כדי לרומם את רשת הפארם שלה Be, ולמצוא לה בידול שייחד אותה מסופר פארם המתחרה המובילה - גוד פארם תופסת תאוצה, ומראה צמיחה מרבעון לרבעון.
פעילות גוד פארם הפכה מהותית בתוך קבוצת רמי לוי שיווק השקמה, והחל מספטמבר 2024 התחילה הקבוצה לדווח על תוצאות הפארם כמגזר נפרד.
רשת הפארם שרמי לוי שיווק השקמה מחזיקה ב-52% ממנה, ומנוהלת על ידי אדם פרידלר ואוהד סנדלר, ממותגת כרשת דיסקאונט.
אמנם גל עליות המחירים במשק לא פסח עליה, אבל היא עדיין מצליחה להציע הצעת ערך לצרכן, ולהצדיק את המיצוב שלה כרשת מוזלת, בוודאי ביחס למתחרות שלה סופר פארם ו-Be.
אחת הסיבות העיקריות לכך נובעת מהיותה רשת שכרבע מהמוצרים שעל המדף שלה מיובאים ביבוא מקביל.
כלומר, לא באמצעות הספקים הרשמיים, אלא על ידי הרשת עצמה או על ידי יבואנים מקבילים.
שער הדולר הוא פקטור משמעותי ביבוא וגוד פארם נהנתה מהשפעה חיובית של הירידה בשער הדולר שהוזילה לה את הקניינות על מוצרים שהיא מייבאת ביבוא מקביל, ואיפשרה לה להציע מחירים תחרותיים אל מול הפארמים המתחרים.
על רקע התמשכות עליות המחירים במשק והירידה בהכנסה הפנויה של הציבור, מחפשים הצרכנים אלטרנטיבות להוזיל את סל הקניה ופונים לרשתות המוזלות.
כך גוד פארם התחזקה גם ברבעון השני לשנת 2025, ולמרות שגם היא העלתה מחירים, היא נשארה זולה יותר ביחס לסופר פארם ורשת Be של שופרסל.
רמי לוי מחזיקה 52% ברשת גוד פארם שמפעילה 68 סניפים ומוכרת מוצרי טואלטיקה וניקיון, מוצרי נוחות ותרופות ללא מרשם.
ברבעון השני של שנת 2025 עלו מכירות גוד פארם ב-13.4% והסתכמו ב-126 מיליון שקל. מחצית מהצמיחה מיוחסת לעליה של 7.21% בפדיון החנויות הזהות, והשפעה נוספת נובעת מפתיחת סניפים חדשים.
הרווח התפעולי של גוד פארם עמד ברבעון על 12.2 מיליון שקל שהיוו 9.7% מהמכירות, לעומת 9.4 מיליון שקל שהיוו 8.5% מהמכירות ברבעון מקביל 2024.
השיפור מיוחס לעליה ברווח הגולמי, שככל הנראה הושפע לטובה מהיבוא המקביל, שמאפשר לרשת להציג רווחיות גבוהה יותר.
הרשת הכריזה שבשנת 2025 היא תפתח 15 סניפים, ועד כה נפתחו בתקופת הדוח שישה סניפים, ושלשום (ג') נפתח סניף נוסף ברחוב רוטשילד בתל אביב.
אדם פרידלר מסר לכלכליסט כי "החודש יפתח גם סניף בקריית אונו ונגיע ל-15 סניפים חדשים השנה, והשאיפה בסוף להגיע ל-150-200 סניפים בסך הכל בשנים הקרובות".
פתיחת הסניפים, תוך שהיא מבצעת צעדים ראשונים של כניסה לקניונים, מאפשרת לגוד פארם לנגוס בנתח השוק של המתחרות.
היא רחוקה ממאות הסניפים של סופר פארם וממחזור של מיליארדים שמגלגלת המובילה החזקה. אך בענף הקמעונאות מעריכים כי אם קצב הצמיחה הנוכחי של גוד פארם ימשך, היא תנגוס נתח לא מבוטל משתי המתחרות המשמעותיות, סופר פארם ו-Be.
את שנת 2025 צפויה הרשת לסיים על פי ההערכות עם מחזור מכירות שינוע סביב 600 מיליון שקל, מתוך שוק הפארם שמגלגל כ-6.7 מיליארד שקל בשנה. בשנת 2021 החזיקה גוד פארם 3% מהשוק וכעת היא כבר מתקרבת לנתח של 9% ממנו.