סגור

כבר לא רויאל דאץ' - חברת של שינתה את שמה

זאת במסגרת השינויים העוברים על ענקית האנרגיה, הכוללים גם את איחוד מניות A ו-B שלה לכדי מניה אחת ומעבר המטה מהולנד לבריטניה; השם רויאל דאץ' של שימש אותה מאז הקמתה ב-1907

ענקית האנרגיה של (Shell) שינתה רשמית את שמה והסירה ממנו את המילים רויאל דאץ' שהיו חלק מהזהות שלה מאז הקמתה בשנת 1907, זאת בעקבות התוכניות לבטל את מבנה המניות הכפול שלה ולהעביר את המטה מהולנד לבריטניה, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס.


"החברה הכריזה על החלטת הדירקטוריון לשנות את השם לשל מיום 20 בדצמבר, 2021. השינוי הזה נכנס כעת לתוקף", נמסר בהכרזה שפרסמה.

1 צפייה בגלריה
SHELL של חברת האנרגיה ונפט רויאל דאץ'
SHELL של חברת האנרגיה ונפט רויאל דאץ'
מתקן של חברת של
(צילום: איי אף פי)

שינוי השם יבוא לידי ביטוי בבורסות לונדון ואמסטרדם ב-25 בינואר, ובבורסת ניו יורק ב-31 בינואר. לפי הודעת החברה, השינוי לא ישפיע על הבעלות על מניות מסוג A ו-B בשלב זה.
שני סוגי המניות צפויים להתאחד לכדי מניה רגילה אחת ב-29 בינואר. החברה הכריזה בנובמבר על הכוונה לבטל את מבנה הבעלות הכפול ולהעביר את המטה מהאג ללונדון, זאת בשל ההתמודדות עם מערכת המיסוי ההולנדית והמעבר מנפט לגז בשל אתגרי האקלים.
החברה במחלוקת מתמשכת עם הרשויות בהולנד סביב מס של 15% המוטל על דיבידנדים, שהפכו אותה לפחות אטרקטיבית למשקיעים בינלאומיים. בחברת של אימצו את המבנה הדואלי של המניות ב-2005 לאחר שינוי קודם בהנהלה.
החברה כבר קיימה את ישיבת הדירקטוריון הראשונה במטה בלונדון ב-31 בדצמבר.