סגור
שבב מחשב ARM
שבב מחשב של ARM. החברה הגישה באפריל את התשקיף לקראת ההנפקה (ARM)

על גל הבינה המלאכותית: זאת עשויה להיות ההנפקה הגדולה ביותר השנה

יצרנית השבבים הבריטית ARM מתכננת להנפיק בניו יורק בספטמבר לפי שווי של עד 70 מיליארד דולר, ברקע העניין הגובר בשבבים לבינה מלאכותית; אנבידיה ואינטל ניהלו מגעים ראשוניים להפוך להיות משקיעי עוגן בהנפקה

יצרנית השבבים הבריטית ARM שבבעלות סופטבנק היפנית מתכננת הנפקה ציבורית ראשונה (IPO) בניו יורק כבר בספטמבר לפי שווי של 60 עד 70 מיליארד דולר, כך לפי דיווח בסוכנות בלומברג המבוסס על אנשים המעורים בנושא.
לדבריהם, התוכניות מצביעות על התעניינות הגוברת בשבבים לבינה מלאכותית.
הרודשואו לקראת ההנפקה מתוכנן לצאת לדרך בשבוע הראשון של ספטמבר והתמחור יתקיים בשבוע לאחר מכן, כך לפי המקורבים שביקשו להישאר בעילום שם.
היעד של הערכת השווי הזו מצביע על השינוי באווירה בשוק לטובת טכנולוגיות הקשורות למודלי בינה מלאכותית גנרטיבית ולשבבים.
לשם השוואה, מוקדם יותר השנה בנקאים הציגו טווח של הערכות שווי לחברה החל מ-30 מיליארד דולר ועד 70 מיליארד דולר. עם זאת, מנכ"ל סופטבנק מאסיושי סאן ומנכ"ל ARM רנה האס חשבו כי הקצה התחתון של הטווח נמוך מדי. בבלומברג דיווחו כי בחברה מקווים לגייס 10 מיליארד דולר בהנפקה.
ל-ARM "יש תפקיד חשוב ביותר אך הוא מאחורי הקלעים ולא באמת מובן כבר תקופה ארוכה", אמר בוב או'דונל, נשיא חברת המחקר TECHnalysis Research. "כיום יש כבר מודעות גבוהה יותר למה ש-Arm עושים ולתפקיד שלהם".
מסופטבנק ומ-ARM סרבו להגיב.
החברה הגישה את התשקיף לקראת הנפקה בארה"ב באפריל. מספר חברות גדולות, ביניהן אנבידיה ואינטל ניהלו מגעים ראשוניים להפוך להיות משקיעי עוגן בהנפקה, שעשויה להיות הגדולה ביותר השנה.
האס שמונה לתפקיד המנכ"ל בשנה שעברה, עובד על הרחבת פעילות החברה מעבר לשוק הסמארטפונים, שנקלע לקיפאון בשנים האחרונות. לפיכך, הוא מתמקד במחשוב מתקדם יותר, בייחוד שבבים למרכזי נתונים למחשוב ענן ויישומים של בינה מלאכותית. המעבדים לשוק הזה הם היקרים והרווחיים ביותר בתעשייה.
ההערכות לגבי השווי של ARM נעו בחדות מאז נרכשה על ידי סופטבנק ב-2016 עבור 32 מיליארד דולר. הנפקה מוצלחת תהווה הישג לסופטבנק, שספגה הפסדים בעקבות הירידה במניות חברות הטכנולוגיה. קרן ויז'ן של החברה דיווחה על הפסד של 48 מיליארד דולר בשנתיים הפיסקאליות האחרונות לנוכח הירידה בשווי ההחזקות שלה.