סגור
ביל אקמן
ביל אקמן (צילום: AP /Richard Drew)

מצ'יפוטלה ועד גוגל: 70% מתיק ההשקעות של ביל אקמן מרוכז ב-4 מניות

המשקיע המיליארדר מנהל תיק בשווי 10 מיליארד דולר, אבל המיקוד העיקרי שלו הוא בארבע מניות שבהן הוא מחזיק פוזיציות לטווח ארוך: אלפבית, צ'יפוטלה, הילטון, ורסטורנט ברנדס, המחזיקה בין היתר בברגר קינג וברשת המזון המהיר פופאייס

ביל אקמן, המייסד והמנכ"ל של קרן הגידור פרשינג סקוור (Pershing Square) מנהל תיק השקעות של 10 מיליארד דולר עבור משקיעים חיצוניים, ומחזיק בפוזיציות שבהן הוא אוחז כבר שנים רבות ב-7 מניות בלבד. על פי yahoo finance, ארבע ממניות אלה אחראיות ל-70% מהתיק של אקמן.
הפוזיציה השנייה בגודלה של אקמן היא במניות של צ'יפוטלה מקסיקן גריל (שנסחרות בוול סטריט תחת הסימול CMG). פרשינג סקוור רכשה את המניות לאחר שרשת המסעדות נקלעה לקשיים ב-2016, בעקבות זיהום שנתגלה במזון בכמה מסניפיה. פרשינג עזרה לרשת המזון המהיר לצאת מהמשבר לאחר שהביאה הנהלה חדשה וסייעה לתקן את בעיות בקרת האיכות.
בעקבות מעורבות פרשינג סקוור, זינקו מניות צ'יפוטלה מאז אמצע 2016 ב-632% . הרווח התפעולי של הרשת טס ב-963%. נכון לסוף 2023 היו לרשת כ-3,500 מסעדות בצפון אמריקה, והנהלתה מאמינה שביכולתה להכפיל את מספר הסניפים שלה ביבשת. מניות צ'יפוטלה, שמהוות 18% מהפורטפוליו של אקמן, היו הצלחה גדולה ועשויות להמשיך להיות כזו גם בעתיד.
פוזיציה גדולה נוספת של אקמן, המהווה 17.6% מתיק ההשקעות, היא במניות רסטורנט ברנדס אינטרנשיונל (שנסחרות בוול סטריט תחת הסימול QSR), שמחזיקה בארבעה מותגים: פיירהאוס סאבס, פופאייס, ברגר קינג וטים הורטונס. מניות החברה עלו ב-194% מאז 2014, והרווח למניה עלה ב-654%.
16.2% מתיק ההשקעות של פרשינג סקוור הן מניות של הילטון וורלדווייד אחזקות (שנסחרות בוול סטריט תחת הסימול HLT), המחזיקה במותג הילטון אך גם במותגים כמו וולדורף אסטוריה, אמבסי סוויטס, ודאבלטרי. רווחי הילטון לא צמחו במיוחד מאז 2018 בגלל הקורונה, עם עלייה של 77% בהכנסות ו-20% ברווח.
אך הפוזיציה הגדולה ביותר של אקמן היא של מניות אלפבית (שנסחרות בוול סטריט תחת הסימול GOOG). אחזקה זו מהווה 19% מתיק ההשקעות של פרשינג סקוור, לאחר שרכשה את מניות חברת האם של גוגל ויוטיוב בתחילת 2023. אקמן רכש את המניות בזמן שערכן ירד בתחילת השנה שעברה על רקע חששות מכך שהיא מפסידה במירוץ ה-AI למתחרות כמו מיקרוסופט, אך החששות האלה התבדו. הרווח התפעולי של החברה הגיע ב-2023 לשיא של 84.3 מיליארד דולר, ומנייתה עלתה מתחילת השנה הנוכחית ב-71%.