סגור
טום קרוז ב משימה בלתי אפשרית
טום קרוז במשימה בלתי אפשרית של אולפני פרמאונט (צילום: AFP)

עסקי הוליווד: מגעים למיזוג בין אולפני האחים וורנר לפרמאונט

לפי דיווחים בארה"ב, המנכ"לים של וורנר ופרמאונט נפגשו לדון בעסקה אפשרית; מיזוג בין שניים מהאולפנים המובילים בארה"ב ייצור חברה בשווי של כ-39 מיליארד דולר; האחים וורנר היא בין היתר הבעלים של HBO ושל רשת CNN, פרמאונט, לצד אולפני הסרטים, היא הבעלים הבעלים של CBS News

מיזוג הוליוודי על הפרק: אולפני האחים וורנר (Warner Bros Discovery) ופרמאונט (Paramount Global) מנהלים שיחות מוקדמות על מיזוג בין החברות.
לפי דיווח ראשוני ב-Axios, לצד דיווחים נוספים על המגעים, מנכ"ל וורנר דיוויד זסלב (David Zaslav) ומנכ"ל פרמאונט בוב בקיש (Bob Bakish) נפגשו השבוע בניו יורק כדי לדון על עסקה אפשרית.
האחים וורנר היא בין היתר הבעלים של HBO ושל רשת CNN – אולפני הקולנוע שלה הובילו השנה את הפקת הסרט ברבי. פרמאונט היא אחת ממפיקות הקולנוע המובילות בארה"ב (בין היתר סדרת משימה בלתי אפשרית) וכן הבעלים של CBS News.
שתי החברות הן חלק מהאולפנים המכונים "Big Five" של הוליווד, ומיזוג ביניהן ייצר קבוצה בשווי שוק של כ-39 מיליארד דולר – שווי וורנר עומד על 28.4 מיליארד דולר, פרמאונט שווה 10.3 מיליארד דולר.
האחים וורנר היא למעשה חברה שנוצרה ממיזוג שהושלם ב-2022 – כשהופרדה מענקית התקשורת AT&T ומוזגה עם דיסקברי. החברה החדשה כללה את ערוצי דיסקברי, CNN, HBO, ואת אולפני הסרטים (בעלי הזכויות על סרטי הארי פוטר ובאטמן).