סגור
הוריקן איאן פלורידה
הוריקן איאן בפלורידה (צילום: AFP)

למונייד השלימה את רכישת מטרומייל וקיבלה הוריקן: הפרמיות זינקו, אבל גם ההפסד

חברת האינשורטק הישראלית מציגה דוחות רבעוניים ראשונים אחרי השלמת הרכישה של מטרומייל האמריקאית בחצי מיליארד דולר: הפרמיות הוכפלו ברבעון השלישי ל-609 מיליון דולר. ההפסד טיפס ל-91 מיליון דולר, בשל עלייה בלתי צפויה בשיעור ההפסד כתוצאה מריבוי תביעות שקשורות להרס שהותיר הוריקן איאן בפלורידה

חברת האינשורטק הישראלית מציגה רבעון ראשון אחרי השלמת המהלך המשמעותי של רכישת מטרומייל האמריקאית שמספקת לה רגל חזקה בביטוחי רכב.
דוחות הרבעון השלישי כוללים חודשיים של שילוב כוחות שהובילו כצפוי לעלייה בפרמיות ובהכנסות, אך גם הקפיץ את ההפסד. ההכנסות הסתכמו ב-74 מיליון דולר, כפול מהכנסותיה ברבעון המקביל ו-48% יותר מהרבעון הקדום. סך הפרמיות כמעט והוכפלו גם הן לרמה של 609 מיליון דולר. אף שלמונייד הזהירה מראש כי ברבעון השלישי הפסדיה יגיעו לשיא ומשם אמורים לרדת, המשקיעים לא ציפו להפסד של 91 מיליון דולר ברבעון. בחברה מסבירים אותו בעלייה בלתי צפויה בשיעור ההפסד כתוצאה מריבוי תביעות שקשורות להרס שהותיר הוריקן איאן (IAN) בפלורידה בספטמבר השנה, שכפי שמציינים בלמונייד היה הקטלני ביותר מאז 1935. מספרים אלה מצביעים על כך שגם לאחר המיזוג, הפיזור הגאוגרפי של המבוטחים עדיין נמוך מאוד וכמו בעבר, למונייד חשופה מאוד לאירועים נקודתיים באזורים מסוימים בארה"ב.
בצד החיובי ניתן לציין את הזינוק בפרמיה ללקוח שעלתה ב-35% ל-343 דולר בעיקר בגלל עליית חלקו של ביטוח הרכב בתמהיל ההכנסות. למונייד נכנסה לתחום הרכב רק בשנה שעברה ועיקר ההכנסות שלה מגיעות עד היום מביטוחי מבנה ותכולה, שעלותם נמוכה יותר וכן ביטוח חיות מחמד. רכישת מטרומייל צירפה כמעט 200 אלף לקוחות חדשים ללמונייד, כך שכעת לחברה הממוזגת יש 1.8 מיליון לקוחות
אף שלמונייד ממקדת באחרונה מאמצים בהפחתת עלויות והתייעלות, בינתיים הוצאות התפעול שלה תפחו כתוצאה מעלייה במספר העובדים וגם בגלל עלויות רכישת מטרומייל. ברבעון השלישי עלו הוצאות התפעול ל-109.8 מיליון דולר לעומת 82.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה. אף שתזרים המזומנים מפעילות היה שלילי והגיע ל-134.4 מיליון דולר, למונייד שמרה על קופת מזומנים דשנה של 1.1 מיליארד דולר בזכות צירוף 165 מיליון דולר במזומן שהיו בקופתה של מטרומייל, שהונפקה בשיא ההייפ בפברואר 2021 לפי שווי של יותר ממיליארד דולר.
עם השלמת רכישת מטרומייל, מתכננת למונייד להתרחב גם בתחום ביטוחי חיות מחמד באמצעות שיתוף פעולה אסטרטגית עם אתר CHEWY שמוכר מוצרים הקשורים לחיות מחמד ל-20 מיליון לקוחות וכעת יציע גם את הביטוח של חברת האינשורטק הישראלית.
לדברי שי וינינגר, מייסד שותף ומנכ״ל משותף של חברת Lemonade: "הרבעון הנוכחי מהווה נקודת ציון חשובה באסטרטגיה רבת השנים של למונייד. החל מהרבעון הבא, ומשנה לשנה, נראה שיפור ברווחיות וצמצום בהפסדים. במציאות הנוכחית, שבה גיוסי כספים הפכו ליקרים יותר, שימור מזומנים הופך לחלק משמעותי במערכת השיקולים העסקיים שלנו. אנו מאמינים שהתוכנית שלפיה אנו פועלים לא רק שתאפשר להסתמך על המזומנים הקיימים בקופה ולהימנע מגיוס כספים בתנאים לא אופטימליים, אלא גם תאפשר לשמר קצב צמיחה בריא של כ-20% ולהגיע לרווחיות בשנים הקרובות״.
למונייד צופה הכנסות של 77-80 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה והפסד תפעולי מתואם של 62-65 מיליון דולר. את 2022 כולה היא צפויה לסיים עם הכנסות של 245-248 מיליון דולר והפסד EBITDA בהיקף דומה לגובה ההכנסות.