סגור
ענת בוגנר מנכלית דלתא

דלתא מותגים: ירידה בהוצאות שינוע שיפרה את הרווח התפעולי

הרווח התפעולי ברבעון השני צמח ל-64.8% מהמכירות לעומת 63.3% ברבעון המקביל אשתקד; יחד עם זאת חברת ההלבשה רשמה ירידה של 2% במכירות ל-193.2 מיליון שקל והרווח הנקי נחתך ב-5% ל-20 מיליון שקל

דלתא מותגים חתמה את הרבעון השני עם ירידה של 2% במכירות וירידה של 5% ברווח הנקי שהסתכם ב-20 מיליון שקל. זאת למרות שפתחה בשנה שעברה רשת בגדי ספורט ויוגה תחת המותג פנטה ריי, ואתר אונליין למותג ההלבשה התחתונה ויקטוריה סיקרט.
הירידה במכירות דלתא ברבעון השני ל-193.2 מיליון שקל, הוסברה בעיקר מירידה במכירות החנויות הזהות שקוזז ברובו מצמיחה אורגנית חדה של כ-20% במכירות אתרי האון ליין של דלתא ופיקס ומתוספת מכירות המותגים פנטה ריי ו-ויקטוריה סיקרט.
הירידה במכירות לא באה לידי ביטוי ברווח הגולמי שנותר כ-125 מיליון שקל, מה שהוביל לשיפור ברווחיות התפעולית שצמחה ל-64.8% מהמכירות, לעומת 63.3% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווחיות הושג כתוצאה מירידה בעלויות ההובלה, שזינקו בתקופת הקורונה, אך החל מחודש יולי אשתקד ירדו עד שחזרו נכון להיום לרמתן כפי שהיו טרום תקופת הקורונה. הדבר לא בא לידי ביטוי בהורדת מחירים, אלא בשיפור הרווחיות.
ברבעון השני אשתקד, היו לדלתא הכנסות בגובה 8.4 מיליון שקל מעסקאות הגנה על המטבע ומהתחזקות השקל ביחס לדולר. בעקבות כך, הרווחיות התפעולית הסתכמה ב-19.1%. בהיעדר הכנסות אלו, הרווח התפעולי ירד ב-24% לכ-28.6 מיליון שקל והרווחיות התפעולית נשחקה ל-14.8% מהמכירות.
למרות ירידה של 36% בהוצאות המימון שהסתכמו ב-6 מיליון שקל, נפגע כאמור הרווח הנקי.
ביחס להשפעת המהפכה המשפטית, ציינה דלתא כי "השינויים המוצעים מעוררים מחלוקות וביקורות נרחבות, אשר על פי פרסומים בתקשורת עוצמתם כמו גם התנהלות הצדדים השונים בקשר אליהם, עלולים לדעת גורמים מומחים להשפיע על כלכלת ישראל ואיתנותה ובכלל זה על הסביבה הכלכלית בה פועלת החברה. למועד פרסום דוח זה, אין ביכולת החברה לאמוד את המידה וההיקף של השלכות המשך קידום השינויים בחקיקה על המשק בישראל או על תוצאותיה של החברה".
בהמשך להשקת אתר האינטרנט למוצג ויקטוריה סיקרט, מנהלת החברה משא ומתן מתקדם על 5 הסכמי שכירות עם בעלי נכסים לפתיחת חנויות ראשונות של המותג, אשר צפויות להתחיל לפעול החל מהרבעון הרביעי השנה.
במהלך הרבעון הראשון השנה חתמה דלתא על הסכם זכיינות בלעדי במסגרתו תפעיל רשת חנויות ואתר אינטרנט בישראל עבור המותג Works Body & Bath. היא במשא ומתן מתקדם על 6 הסכמי שכירות לפתיחת חנויות ראשונות של המותג אשר צפויות להתחיל לפעול, במקביל לפתיחת אתר אינטרנט למותג, החל מהרבעון הרביעי השנה.