סגור
ענת בוגנר מנכלית דלתא
ענת בוגנר מנכ"לית דלתא מותגים (צילום: אוראל כהן)

ההשקעה בויקטוריה סיקרט ופנטה ריי חתכה את רווחי דלתא בחמישית

חברת ההלבשה התחתונה דלתא מותגים רשמה ברבעון הראשון עלייה של 3% בהכנסות לצד ירידה של 21% ברווח הנקי; אמנם ההשקעה במותגים החדשים פגעה ברווח אך הגדילה את המכירות אונליין, שמהוות 15% מכלל מכירות החברה; על הפרק - רכישת קבוצת גולף

חברת ההלבשה התחתונה, דלתא מותגים, חתמה את הרבעון הראשון לשנת 2023 עם עלייה של 3% בהכנסות לצד ירידה של 21% ברווח הנקי בשל השקעה בפתיחת מותגים חדשים. לאחר פרסום הדוחות, יורדת המניה של החברה ב-5%.
הכנסות החברה הסתכמו ב-221 מיליון שקל כתוצאה מעלייה של 5.5% במכירות חנויות זהות ל-1589 שקל למ"ר, והודות למותגים החדשים של החברה ויקטוריה סיקרט ומותג הספורט פאנטה ריי.
העלייה במכירות קוזזה עם ירידה במכירות הסיטונאיות של דלתא. מכירות האונליין צמחו ברבעון ב-5.7 מיליון שקל, ועמדו על 33 מיליון שקל, בעיקר בשל מכירות האונליין של המותג האמריקאי ויקטוריה סיקרט שאתר האונליין שלו הושק בדצמבר האחרון ושל המותג פנטה ריי, שהסתכמו יחד ב-5.3 מיליון שקל ברבעון. מכירות האונליין מהוות 15% מכלל מכירות החברה, בעוד ברבעון מקביל אשתקד הן היוו 12.8% מהמכירות.
מכירות דלתא בתחום הלבשת הנשים עלו ברבעון הראשון ל-117.5 מיליון שקל לעומת 114 מיליון ברבעון מקביל אשתקד, וגם מכירות בגדי הגברים צמחו ל-52 מיליון שקל ביחס ל-48 מיליון שקל ברבעון מקביל. לעומת זאת, במכירות הילדים רשמה החברה חולשה ואלה ירדו בכ-400 אלף שקל ל-51.8 מיליון שקל.

בפברואר האחרון הודיעה דלתא ישראל כי היא מנהלת מו"מ לרכישת מלוא המניות בקבוצת גולף. המו"מ מתנהל לפי שווי של 425 מיליון שקל בתוספת 25 מיליון שקל שתשלם דלתא במזומן, בכפוף לתוצאות עתידיות של גולף. המו"מ נמצא בשלבי בדיקת נאותות ודלתא מציינת כי "אין כל ודאות מתי ואם בכלל תושלם העסקה ובאילו תנאים".
במהלך הרבעון הראשון חתמה החברה על הסכם זכיון להפעלת חנויות של מותג הטיפוח והאווירה לבית Bath and Body Works. במסגרת הסכם הזכיון מחויבת דלתא לפתוח 30 חנויות של המותג עד שנת 2026 ולהשיק אתר אינטרנט למותג במהלך 2023. דלתא תשקיע 60 מיליון שקל במותג בשלוש השנים הקרובות.
דלתא מפעילה כיום 205 חנויות ועד שנת 2026 צופה להגיע ל-280 חנויות עם חמשת מותגי הקבוצה: דלתא, פיקס, פאנטה ריי, ויקטוריה סיקרט ו- Bath and Body Works. לדברי ענת בוגנר, מנכ"לית החברה, "עד סוף שנת 2023, תפתח החברה שתי חנויות ראשונות בישראל למותג ויקטוריה סיקרט וארבע חנויות נוספות למותג פאנטה ריי. כמו כן ייפתחו חמש חנויות ראשונות של המותג Bath & Body Works.
דלתא מתייחסת בדוחות הרבעון למהפכה המשפטית בישראל ומציינת כי "אין ביכולת החברה לאמוד את המידה וההיקף של השלכות המשך קידום השינויים בחקיקה על המשק בישראל או על תוצאותיה". גם האינפלציה הגבוהה ביחס לרבעון ראשון של שנת 2022 השפיעה לרעה על דלתא ישראל והקטינה את הרווח הנקי של החברה ב-700 אלף שקל. בחברה מעריכים כי עליה נוספת של 1% באינפלציה השנתית עשויה להקטין ב-500 אלף נוספים את הרווח הנקי השנתי.
הרווח הגולמי של החברה עלה ברבעון ב-2% ל-121 מיליון שקל, כתוצאה מעליה בהכנסות, אך שיעורו מהמכירות ירד ב-0.6% ל-54.6% בשל השפעה שלילית של שינויים בשער הדולר לעומת השקל. דלתא רוכשת את המוצרים בדולר ותנודות הדולר ביחס לשקל משפיעות על הרווחים שלה. הקיטון בעלויות ההובלה שחזרו לרמתן לפני הקורונה, השפיע לטובה עם הרווחיות הגולמית וקוזז עם הירידה.
הוצאות המכירה והשיווק של החברה צמחו ב- 11% ביחס לרבעון מקביל אשתקד, בשל השקת המותגים החדשים והסתכמו ב-95 מיליון שקל. הרווח התפעולי של החברה ירד ברבעון ב-26% ל-22 מיליון שקל כתוצאה משחיקת הרווח הגולמי ועלויות השקת המותגים החדשים, ושיעורו מהמכירות ירד ב-3.8% ל-10%.
דלתא חתמה את הרבעון ברווח נקי של 15 מיליון שקל, לעומת 19 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד, כתוצאה מהפסד של 5.7 מיליון שקל בשל עסקאות גידור. דלתא תחלק דיבידנד של 7.5 מיליון שקל בנוסף לדיבידנד של 18 מיליון שקל שחילקה בחודש מרץ 2023, בגין רבעון רביעי 2022.
למרות התווספות המותגים ויקטוריה סיקרט ופאנטה ריי, הצליחה החברה לצמצם את היקף המלאי ב-23 מיליון שקל ל-186.4 מיליון שקל. ימי המלאי ירדו ל-169 לעומת 199 ברבעון מקביל אשתקד, שהתאפיין במלאי גבוה כתוצאה ניסיונות של החברה להתמודד עם בעיות בשרשרת האספקת העולמית.