סגור

הלחץ האינפלציוני: הבנק האירופי המרכזי יאט את קצב רכישות האג"ח

תאריך היעד לסיום התוכנית, שנועדה לסייע למדינות הגוש להתמודד עם הקורונה, נותר עד מרץ 2022; כצפוי, הבנק הותיר את הריבית על 0.25% ואת הריבית על ההפקדות על מינוס 0.5%; באוגוסט עלתה רמת המחירים בגוש היורו לשיא של עשור - 3%

הבנק האירופי המרכזי (ECB) הותיר את תוכנית הרכישות עד לתאריך היעד שנקבע קודם לכן - מרץ 2022. כצפוי, הריבית במשק נותרה על 0.25% והריבית על ההפקדות בבנק על מינוס 0.5%.


יחד עם זאת הבנק הודיע כי ייאט את קצב הרכישות - עדכונים נוספים בהצהרת המדיניות המוניטארית של נשיאת הבנק כריסטין לגארד שנושאת עתה דברים. לגארד ציינה בנאומה כי וריאנט הדלתא עשוי לדחות פתיחה מלאה של המשק, ועל כן ישנו עוד מרחק רב מהאטה משמעותית של הרכישות.
לקראת הפגישה היום עמד סכום התוכנית על 1.85 טריליון דולר - הבנק רוכש בכל חודש אגרות חוב בסכום של 80 מיליארד יורו. באוגוסט עלתה רמת המחירים בגוש לשיא של עשור, ל-3%.

השינויים הקודמים במדיניות הבנק
ביוני 2020 הקפיץ הבנק האירופי את תוכנית הרכישות שלו ל-1.35 טריליון יורו - הבנק למעשה הוסיף בפגישה זו 600 מיליון יורו לתוכנית שהושקה כבר בסוף מרץ שנה שעברה, בסכום של 750 מיליון יורו. התוכנית כמובן יצאה לדרך בתגובה למגיפת הקורונה (Pandemic Emergency Purchase Programme – PEPP).
בדצמבר 2020 שידרג הבנק פעם נוספת את תוכנית הרכישות שלו ב-500 מיליון יורו, כך שהיקפה גדל ל-1.85 טריליון יורו. מאז נותרה התוכנית ללא שינוי.

1 צפייה בגלריה
כריסטין לגארד נשיאת הבנק האירופי המרכזי ECB
כריסטין לגארד נשיאת הבנק האירופי המרכזי ECB
כריסטין לגארד נשיאת הבנק האירופי המרכזי
(צילום: איי פי)