סגור
ירון מורגנשטרן מנכ"ל גלאסבוקס
ירון מורגנשטרן מנכ"ל גלאסבוקס (צלם: Adam Toth)

חברת התוכנה גלאסבוקס נמחקת מהבורסה בעסקה של 550 מיליון שקל

תתמזג עם חברה בת של קרן ההשקעות אליקורן וי.פי, אחת מהקרנות שהשקיעו בה בתחילת דרכה; ב-12 החודשים האחרונים הכפילה המניה את השווי; המיזוג נעשה לפי שווי הנמוך ביותר מחצי לעומת השווי בו הונפקה בת"א; בעלי השליטה הם אייבקס ישראל וברייטון פארק

שלוש שנים לאחר הנפקת גלאסבוקס בבורסה, תימחק החברה מהמסחר ותתמזג עם החברה הפרטית Alicorn Galaxy. אליקורן היא חברה בת של קרן ההשקעות Alicorn VP, אחת מהקרנות שהשקיעו בגלאסבוקס בתחילת דרכה.
הסכם המיזוג יתבצע באמצעות מיזוג משולש הופכי במסגרתו תתמזג אליקורן לתוך גלאסבוקס. בשלב השני תחדל להתקיים אליקורן כחברה עצמאית וגלאסבוקס תהפוך לחברה פרטית, בעוד כל מניות גלאסבוקס שנמצאות בידי המשקיעים יועברו לאליקורן תמורת 150 מיליון דולר (תמורת הרכישה תינתן בשקלים), קרי כ-550 מיליון שקל.
השווי שנקבע לגלאסבוקס במיזוג גבוה ב-18% מהשווי הנסחר של החברה באחוזת בית, ששווי השוק שלה היום הוא 460 מיליון שקל. זאת לאחר שב-12 החודשים האחרונים זינקה מניית גלאסבוקס ב-100% לעומת מדד תל אביב צמיחה שעלה ב-20.8%.
גלאסבוקס עוסקת במתן שירותים מבוססי תוכנה (SaaS) על מנת לבצע אנליזה של נתוני גלישה ללקוחות באינטרנט ובסמארטפונים. הנתונים משמשים את החברות למקסם את חווית המשתמש והגדלת המכירות.
למרות שב-12 החודשים האחרונים נסקה מניית גלאסבוקס, המשקיעים לטווח ארוך במניית החברה לא רוו נחת. גלאסבוקס הגיעה לאחוזת בית לראשונה ביוני 2021 לאחר שגייסה 312 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים לפי שווי של 1.14 מיליארד שקל (לפני הכסף). כלומר המיזוג נעשה לפי שווי הנמוך ביותר מ-50% לעומת השווי בו הונפקה לציבור.
בעלי השליטה בחברה הם אייבקס ישראל עם אחזקה של 32.5% וברייטון פארק עם אחזקה של 10.4%. מחזיקים בולטים נוספים הם קרן ההשקעות כלירמרק, שמאופיינת בהשקעה בחברות בדיסטרס, שמחזיקה ב-7.75%. מגדל חברה לביטוח מחזיקה בחברה 5.6%. יו"ר החברה הוא Brian Abrams והמנכ"ל הוא ירון מורגנשטרן.
ביצוע המיזוג והמחיקה של גלאסבוקס אושר על ידי ועדת הביקורת והדירקטוריון, אולם עדיין תלוי בקבלת אישור אסיפת בעלי המניות של החברה ברוב רגיל וקבלת כל ההסכמות והאישורים הנדרשים מהרשויות.
טווח הזמנים שנקבע לסיום המיזוג הוא 135 ימים מהחתימה על ההסכם, אלא אם יוארך על ידי הצדדים. במידה שהאספה לא תאשר את המיזוג או שהדירקטוריון ישנה את עמדו בדבר תמיכה במיזוג, תפוצה אליקורן ב-6 מיליון דולר בתוספת החזר הוצאות בסך 1.5 מיליון דולר ובתנאים מיוחדים הפיצוי אף עשוי לגדול לכדי 9 מיליון דולר.