סגור

הלונה פארק של פוםוום: ההסכם עם רשת Six Flags החזיר אותה לשווי בהנפקה

החברה, שמפתחת פתרונות צילום לפארקי שעשועים, חתמה על מזכר הבנות עם הרשת האמריקאית למה שעשויה להיות העסקה הגדולה בתולדותיה. ההכנסות עשויות להגיע ל־21 מיליון דולר בשנה

מניית פוםוום (POMVOM), שמפתחת פתרונות צילום דיגיטליים לפארקי שעשועים, זרחה אתמול בירוק בוהק בבורסת ת"א. את יום המסחר סיימה בעלייה של כ־16%, לאחר שבמהלך היום הזינוק הגיע אף ל־35%.
החברה, שמפתחת פתרונות צילום דיגיטליים מבוססי בינה מלאכותית לפארקי שעשועים, דיווחה כי חתמה על מזכר הבנות לא מחייב (LOI) עם ענקית פארקי השעשועים האמריקאית Six Flags, לאחר שזכתה במכרז . עם חתימת ההסכם מחייב ומפורט, פוםוום תספק את שירותיה ל־11 פארקים של הרשת בארה"ב למשך חמש שנים. החברה מעריכה שהמערכות שלה יחלו לפעול בפארקים השונים עד סוף 2024.
אם הכל ילך כשורה, זו תהיה העסקה הגדולה ביותר בתולדות פוםוום. לפי הנתונים של Six Flags, בפארקים השונים שלה ביקרו 33 מיליון מבקרים ב־2019. ב־11 הפארקים שבהם אמורה פוםוום להתקין את המערכות שלה ביקרו 13.2 מיליון מבקרים באותה שנה.
לפי הדו"חות של פוםוום לרבעון השלישי של 2022, ההכנסה הממוצעת של החברה ממבקר בפארקים שבהם המערכות שלה פועלות בארה"ב עומדת על 1.6 דולרים. כלומר, מדובר בהכנסה פוטנציאלית של 21.1 מיליון דולר בשנה.
את תשעת החודשים הראשונים של 2022 סיימה פוםוום עם הכנסות של 151.3 מיליון שקל — זינוק של 59% בהשוואה להכנסות של 95.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב־2021. מדובר בקצב הכנסות שנתי של כ־200 מיליון שקל (הגם שהפעילות של פוםוום היא עונתית כשהרבעון השני והשלישי של השנה הם החזקים ביותר). את 2021 סיימה פוםוום עם הכנסות של 131.1 מיליון שקל.
"זו עסקה אסטרטגית שתשנה את תמהיל האתרים בהם אנו פעילים. כיום 70% מההכנסות שלנו הן מפארקים באירופה", אמר ל"כלכליסט" מנכ"ל החברה יהודה מינקוביץ. "מדובר באחת מהרשתות הגדולות בעולם לפארקי שעשועים. זהו עדיין מזכר הבנות ואנחנו צופים שהעסקה תיחתם תוך מספר שבועות".
המערכות של פוםוום הן מצלמות שלוכדות את החוויות של המבקרים בפארקים באטרקציות השונות ומאפשרות למבקרים לרכוש את התוצרים בצורה מודפסת או דיגיטלית ולשתף ברשתות החברתיות. מערכות החברה מותקנות ב־21 פארקי שעשועים באירופה וארה"ב, ויש לה הסכמים שאמורים להגדיל את מספר הפארקים הזה ל־41. ההסכם עם Six Flags יגדיל את המספר ל־52.
פוםוום — שבעל המניות הגדול בה הוא בית ההשקעות מור באמצעות קופות הגמל וקרנות הנאמנות שלו (19%) — החלה להיסחר לפי שווי של 135 מיליון שקל במרץ 2021. החברה גייסה בהנפקה 38 מיליון שקל לפי שווי של 97 מיליון שקל. חודשיים לאחר מכן הגיעה פומוום לשווי שיא של 454 מיליון שקל אולם בהמשך, על רקע עליית הריבית, המניה איבדה גובה.
ב־12 החודשים האחרונים ירדה המניה ב־73% ושווי השוק של החברה חזר לשווי קרוב לזה שלפיו הונפקה — 99 מיליון שקל. ערב ההודעה על ההסכם עם Six Flags נסחרה החברה לפי שווי שוק של 85 מיליון שקל בלבד.