סגור
יורם נוה מנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים
יורם נוה מנכ"ל כלל ביטוח (צילום: עמית שעל)

כלל ביטוח משקיעה עד 730 מיליון שקל באפריקה מגורים

חברת הביטוח תזרים 330 מיליון שקל לחברת ההתחדשות העירונית של אפריקה מגורים תמורת 20% ממניותיה; במקביל שתי החברות ייכנסו לשותפות בחברה חדשה שתנהל את פעילות הבנייה של אפריקה מגורים - כלל ביטוח תקבל 49% מהמניות תמורת השקעה של 400 מיליון שקל


כלל ביטוח ממשיכה בשטף השהקעות שלה והיום היא מדווחת על הסכמות להשקעה של 330 מיליון שקל בחברת התחדשות עירונית של אפריקה מגורים.
ההשקעה של כלל נעשית לפי שווי של 1.3 מיליארד שקל לאפריקה התחדשות עירונית לפני הכסף - חברת הביטוח תקבל 20% ממניותיה בהקצאה פרטית. אפריקה מגורים נשלטת בידי לפידות קפיטל של יעקב לוקסנבורג.
כלל ביטוח תקבל אופציה לרכישת 4% ממניות אפריקה מגורים במחיר של 240 שקלים למניה, כ-30% מעל המחיר בבורסה כיום.
בנוסף יקימו שתי החברות תאגיד משותף שדרכו תתבצע פעילות הבנייה למגורים (ייזום ובניה) של אפריקה מגורים בישראל המנוהלת בידי מיכה קליין.
בחברה יושקעו 800 מיליון שקל ואפריקה תהיה זכאית לדמי ניהול והצלחה במיזם במתכונת של קרן - התאגיד המשותף יהיה זה שירכוש קרקעות ויבנה בהן. חלקה של כלל (49%) בחברה המשותפת יהיה כרוך בהשקעה שלך כ-400 מיליון שקל שיוזרמו לפי הצורך וקריאה לכסף ברכישת קרקעות.
המשמעות בפועל היא שכלל נכנסת כשותפה באפריקה מגורים בהיקפים של 20% בהתחדשות העירונית ו-49% בפעילות הייזום הרגילה.
לאפריקה מגורים גם פעילות של נדל"ן להשכרה בהיקפים קטנים יחסית שימשיכו להיות בבעלות מלאה, ללא מעורבות של כלל ביטוח - את העיסקה מטעמה של כלל הוביל ברק בנסקי מנהל ההשקעות.