סגור

התחרות בשבבים: שווי השוק של AMD עקף את זה של אינטל

מניית AMD טיפסה אתמול ביותר מ-3% ושווי השוק שלה הגיע ל-153 מיליארד דולר. אינטל צנחה אתמול בכמעט 9% לאחר הדוחות, ושווי השוק שלה ירד ל-148 מיליארד דולר. בשלישי תפרסם AMD את דוחותיה

שווי השוק של AMD עקף אתמול (ו') את שווי השוק של אינטל. באתר CNBC דיווחו כי מניית AMD התחזקה ביותר מ-3% והעניקה ליצרנית השבבים שווי שוק של 153 מיליארד דולר, זאת בעוד שמניית אינטל נפלה בקרוב ל-9% על רקע פרסום התוצאות הרבעוניות שפספסו את תחזיות הרווח וירידה בהכנסות. בעקבות זאת, שווי השוק של אינטל עמד בסוף יום המסחר אתמול על 148 מיליארד דולר.
השינוי הוא סמלי בעיקר, ומסמל שוק תחרותי בהרבה עבור המחשבים האישיים והשבבים, שבו מתחרות החברות ישירות אחת בשנייה. הפיכתה של AMD לבעלת שווי השוק הגבוה יותר עשויה להצביע גם על כך שהמשקיעים מעריכים יותר יצרנית שבבים עם מעט נכסים לעומת חברה המשקיעה בכבדות בייצור. ב-AMD הוציאו למיקור חוץ את הייצור, ואילו אינטל מתכוונת להמשיך לבנות ולנהל מפעלים.
בשנים האחרונות, השבבים של AMD הגבירו את התחרות עם המוצרים של אינטל במונחים של ביצועים, ואף עקפו את המכירות והיעילות של חלק מהיישומים.
באינטל דיווחו ביום חמישי שהדו"ח הרבעוני המאכזב משקף בעיות בביצוע, ובהתאם הורידו את התחזית לרווח לשנה כולה ל-2.30 דולר למניה מ-3.60 דולר. באינטל האשימו גם את ההאטה בשוק המחשבים האישיים והתנאים המאקרו-כלכליים. עם זאת, המנכ"ל פט גלסינגר השווה את אסטרטגיית הקאמבק של אינטל לטיפוס על הר קילימנג'רו.
AMD תפרסם את תוצאות הרבעון השני הפיסקאלי שלה ביום שלישי הקרוב, והמשקיעים יעקבו לראות אם גם היא מתמודדת עם אותם אתגרים מאקרו-כלכליים כמו אינטל, בעוד מכירות המחשבים ברחבי העולם בירידה.