סגור
רני צים יו"ר צים מרכזי קניות

נחשף בכלכליסט
רני צים מאשרת את חשיפת "כלכליסט": לאומי ומזרחי נכנסים לחברה-הבת

רני צים מרכזי קניות דיווחה שחתמה על הסכם עקרונות עם לאומי פרטנרס ומזרחי טפחות אינווסט שירכשו יחד בחלוקה שווה 30% ממניות יזמית הנדל"ן למגורים מגידו תמורת 100.5 מיליון שקל - מה שמעניק לחברה שווי של 335 מיליון שקל

בנק לאומי ובנק מזרחי טפחות נכנסים לנדל"ן למגורים של רני צים: היום (א') דיווחה רני צים מרכזי קניות, שבשליטת רני צים, שחתמה על הסכם עקרונות עם לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות של בנק לאומי, ומזרחי טפחות אינווסט, חטיבת ההשקעות של מזרחי טפחות, שלפיו שני הגופים ירכשו יחד, בחלוקה שווה, 30% ממניות החברה-הבת מגידו. העסקה נחשפה לראשונה ב"כלכליסט".
לפי הסכם העקרונות, שני הבנקים ישלמו 100.5 מיליון שקל, מה שמעניק למגידו שווי של 335 מיליון שקל – זהה לשווי שלפיו רני צים רכשה את מגידו במאי אשתקד מידי יגאל קרני. עוד עולה מהדיווח כי הצדדים התחייבו להנפיק את מגידו בתוך שלוש שנים ממועד השלמת העסקה.
במידה רבה ההשקעה של הבנקים במגידו תממן את עצם רכישת החברה. לפי ההסכם שחתמה רני צים במאי אשתקד, רכישת המניות של מגידו תתבצע בשלבים. בשלב הראשון, במועד השלמת העסקה, נרכשו 25% תמורת 45 מיליון שקל, ומאז השליטה משותפת לרני צים וקרני. השלב השני יתרחש בספטמבר הקרוב, אז רני צים אמורה לשלם 50 מיליון שקל עבור 11% ממגידו. עד יולי 2024 על החברה לשלם 145 מיליון שקל תמורת 44% מהמניות, ועוד 20% יירכשו בסוף 2024 ובסוף 2025 תמורת 67 מיליון שקל.
נכון לסוף הרבעון הראשון, למגידו צבר של 2,843 דירות בשלבים שונים ב-16 פרויקטים בארץ, בין היתר במגדל העמק, בעפולה ובכפר יונה.