סגור
ג'רום פאוול יו"ר ה פדרל ריזרב פד במסיבת עיתונאים 31.1.24
ג'רום פאוול יו"ר הפדרל ריזרב (צילום: AP Photo/Alex Brandon)

עלייה מפתיעה באינפלציה בארה"ב בחודש מרץ - ל-3.5%

צפי השוק היה לעלייה שנתית של 3.4% במדד המחירים, לעומת 3.2% בפברואר; בחישוב חודשי נותר המדד על 0.4%, השוק צפה האטה ל-0.3% מול עלייה חודשית של 0.4% בפברואר; שוק התעסוקה חזק בהרבה מול התחזיות; הריבית נותרה על 5.5% בפעם החמישית ברצף

האינפלציה בארה"ב עלתה במפתיע ל-3.5% בחודש מרץ בחישוב שנתי. הצפי בשוק היה לעלייה שנתית של 3.4% במדד המחירים של חודש מרץ מ-3.2% בפברואר. בחישוב חודשי נותר המדד על 0.4%, השוק צפה האטה ל-0.3% במרץ מול עלייה חודשית של 0.4% בפברואר.
מדד הליבה (ללא מוצרי מזון ואנרגיה) אף הוא גבוה מהצפוי - נותר על 3.8% במרץ, הצפי היה להאטה ל-3.7%. בחישוב חודשי נותר המדד על 0.4% לעומת התחזיות להאטה ל-0.3%.
בפברואר כאמור האינפלציה בארה"ב עלתה ל-3.2% בחישוב שנתי, כשהצפי בשוק היה כי מדד המחירים יישאר על 3.1% כמו בינואר. בחישוב חודשי נרשמה עלייה של 0.4% מ-0.3% בהתאם לתחזיות.
מדד הליבה (ללא מוצרי מזון ואנרגיה) רשם האטה בפברואר בחישוב שנתי ל-3.8% מ-3.9%, אך הצפי בשוק היה להאטה ל-3.7%. בחישוב חודשי מדד הליבה נותר על 0.4% מעל התחזיות ל-0.3%.
לפני שבוע אמר ג'רום פאוול יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב כי הבנק ימתין לנתונים נוספים לפני שנחליט להוריד ריבית. פאוול הזכיר שייקח עוד זמן מה לפני שהבנק יחל בצמצום המדיניות המוניטרית שלו.
לפני חמישה ימים התפרסם דוח תעסוקה חזק מאוד בארה"ב - כשמספר המשרות גדל במרץ ב-303 אלף, הרבה מעבר לתחזיות. עוד לפי הדוח - שיעור האבטלה ירד ל-3.8%, התחזיות היו לשיעור של 3.9%, בדומה לקריאה בפברואר. שוק תעסוקה חזק, התומך באינפלציה גבוהה, יקשה על הפד להוריד ריבית בתקופה הקרובה.
בחודש שעבר הפד הותיר את הריבית על 5.5%, בפעם החמישית ברצף. הפד אף שמר על המתווה של 3 הורדות במהלך 2024. במסיבת העיתונאים הבהיר היו"ר כי "שוק תעסוקה חזק לבדו אינו סיבה לדאגה מבחינת האינפלציה - תעסוקה חזקה לא תמנע מאיתנו להוריד ריבית".
החלטת הריבית הבאה - בעוד חודש.