סגור
סניף של גולף אנד קו
סניף של גולף אנד קו. בניגוד למגמה בענף האופנה (צילום: Shai Epstein photography)

גולף מסיימת שנה קשה בגלל עדיקה: עברה להפסד של 18 מיליון שקל

התוצאות לשנת 2022 מגיעות לאחר שב-2021 הרוויחה החברה 49 מיליון שקל. עדיקה ממשיכה להכביד וכבר שנה שנייה שהיא מפסידה עשרות מיליוני שקלים, וכך תורמת לירידה בהכנסות הקבוצה, בניגוד למגמה בענף; דלתא ישראל מנהלת מו"מ עם גולף לרכישתה בכמעט חצי מיליארד שקל

קבוצת האופנה גולף מסכמת שנה קשה עם מעבר להפסד של 18 מיליון שקל לבעלי המניות, בזמן שבשנת 2021 הרוויחה החברה 49 מיליון שקל. הרווח התפעולי לאחר הוצאות אחרות של גולף בנטרול הפסדי עדיקה הסתכם בכ-51 מיליון שקל ב-2022.
חברת עדיקה ממשיכה להכביד על תוצאות החברה וכבר שנה שנייה מפסידה עשרות מיליוני שקלים בשנה. הכנסות הקבוצה כולה בשנת 2022 ירדו ב-0.5% ל-953.8 מיליון שקל בהשפעת ירידה של 41% במכירות עדיקה. זאת בניגוד למגמה בענף האופנה, שנהנה ב-2022 מעלייה בהכנסות בשל ימי עבודה מרובים ביחס ל-2021 שאופיינה בסגר ברבעון הראשון.


עדיקה, שמוזגה לתוך גולף בינואר 2023, סיימה את שנת 2022 עם ירידה של 41% בהכנסות ל-106 מיליון שקל בשל חולשה גם בחנויות וגם באתר הסחר של המותג, בו בזמן שעלויות החברה ירדו ב-20% בלבד ועמדו על מעל 100 מיליון שקל. ההפסד התפעולי של עדיקה העמיק ל-59 מיליון שקל וזאת בהשוואה להפסד של 50 מיליון שקל ב-2021.
התחרות, הצטברות של מלאי גדול שייבאה בשנת 2021 ולא נמכר במלואו בשנת 2022, וחורף לא גשום, אילצו את גולף לבצע הנחות עמוקות יותר בתחום האופנה וכלי הבית והיא שחקה את הרווחיות הגולמית ל-58.3% לעומת 59.9% ב-2021. הרווח הגולמי ירד ב-3% ל-556.2 מיליון שקל.
קבוצת האופנה עברה להפסד תפעולי של 8 מיליון שקל לעומת רווח של 47 מיליון שקל בשנת 2021. שיערוך שלילי של ניירות ערך העלה את הוצאות המימון שלה ל-23 מיליון שקל לעומת הוצאות של 15 מיליון שקל בשנה קודמת.
גולף משווקת פריטי אופנה וכלי בית וטקסטיל לבית, שברובם מיוצרים ומיובאים מהמזרח הרחוק. נכון לדצמבר 2022, הפעילה הקבוצה 322 חנויות, חלקן במתכונת של "חנות בתוך חנות", מהן 171 חנויות בתחום אופנת ההלבשה, 141 חנויות כלי בית ו- 10 חנויות עדיקה שחלקן חנויות פופ אפ זמניות. במהלך 2022 סגרה גולף 23 חנויות ופתחה 33 חנויות. מתחילת 2023 היא סגרה 3 חנויות ופתחה חנות אחת חדשה.
בתחום אופנת ההלבשה עלו מכירות החברה ב-7.5% והסתכמו ב-361 מיליון שקל אך הרווח התפעולי ירד ל-18 מיליון שקל לעומת 49 מיליון שקל, כתוצאה מהעמקת שיעור ההנחות ששחקה את הרווחיות הגולמית ועלייה בהוצאות תפעול החנויות, שנחסכו בחלקן מהחברה בשנת 2021 בזמן שהיו סגורות 51 יום.
בתחום אופנת הבית עלו מכירות גולף ב-9.8% ל-487 מיליון שקל כתוצאה מפתיחה מלאה של החנויות במהלך השנה וכן מעלייה במכירות אתר הסחר של גולף אנד קו וגולף קידס. גם במגזר זה ירד הרווח התפעולי ל-33.5 מיליון שקל לעומת 46.5 מיליון שקל בשנת 2021 כתוצאה מעלייה בשיעור ההנחות שנתנה החברה ועלייה בהוצאות תפעול החנויות.
החברה בחרה להציג את הפדיון בחנויות הזהות בהשוואה לשנת 2019 שבה לא היו השפעות קורונה. בתחום האופנה שכולל את חנויות גולף, אינטימה ופולגת עלה הפדיון למ"ר בחנויות הזהות בשנת 2022 ל-1,399 שקל לעומת 1,178 שקל בשנת 2019. באופנה ואופנת הבית פועלת החברה עם חנויות גולף אנד קו, גולף קידס וכיתן. בתחום זה ירד הפדיון הממוצע למ"ר ל- 1,148 שקל לעומת 1,173 שקל בשנת 2019.
גולף קיבלה בפברואר מדלתא ישראל הצעה לא מחייבת לרכישת קבוצת האופנה בשווי 425 מיליון שקל בתוספת 25 מיליון שקל בכפוף לתוצאות הכספיות של החברה. כעת מדווחת גולף כי הצדדים מנהלים מו"מ להתקשרות בהסכם מחייב.
עלות שכרו של אייל גרינברג מנכ"ל גולף, עבור 50% משרה, עמדה בשנה שעברה על 2 מיליון שקל. המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים אלי שפיר קיבל שכר בעלות של 1.6 מיליון שקל. עלות השכר של שני סמנכ"לי החטיבות עמדה על כ- 1.-1.2 מיליון שקל ועלות השכר של נועם מלניק, ששימש מנכ"ל עדיקה עמדה על 840 אלף שקל בשנת 2022.