סגור

חיכוך בין הנהלת קרדן אן.וי למנכ"לית החברה-הבת תהל הוביל לעזיבתה

אסתר אלדן התפטרה מניהול חברת תשתיות המים שמוחזקת על ידי קרדן אן.וי; היא תוחלף בגונן בצר, שניהל את לודן הנדסה

חיכוך בין הנהלת חברת קרדן אן.וי למנכ"לית החברה-הבת שלה, חברת תשתיות המים תהל, אסתר אלדן הוביל אותה להתפטר מתפקידה. אלדן, מנכ"לית דלק ישראל לשעבר, תסיים את כהונתה בשבת הקרובה, ומחליפה, גונן בצר, ייכנס לתפקיד בתחילת השבוע הקרוב. אתמול דיווחה החברה כי אלדן התפטרה בנסיבות שיש להביאן לידיעת בעלי המניות. אלדן וקרדן סירבו להגיב בנוגע למהות המחלוקות והפנו לדיווח.


קרדן אן.וי נמצאת במגעים מתמשכים להסדר חוב. שווי השוק של החברה עומד על 8.8 מיליון שקל ויש לה פעילויות שונות, ובהן הקמת מיזמי נדל"ן בסין ובשווקים נוספים. בנוסף מחזיקה החברה בחברת תהל, שנמצאת גם היא בקשיים ורשומה בספרי קרדן אן.וי ללא כל שווי.

1 צפייה בגלריה
גונן בצר
גונן בצר
גונן בצר
(יח"צ)

בשנה החולפת שבה כיהנה אלדן כמנכ"לית תהל נרשם המשך השחיקה בתוצאות החברה במספר פרמטרים. את הרבעון הראשון של 2021 סיימה קרדן אן.וי, המאוגדת לפי הדין ההולנדי, עם הפסד של 14.5 מיליון יורו. חברת תהל, הפועלת בתחום הקמת תשתיות המים ברחבי העולם, רשמה ירידה של 28% בהכנסות, שהסתכמו ב-17.4 מיליון יורו. בשורה התחתונה רשמה תהל הפסד של 2.46 מיליון יורו, מול רווח של 315 אלף יורו ברבעון הראשון של 2020.
גם את שנת 2020 חתמה תהל בקיטון חד בהכנסות. מגזר תשתיות המים בקרדן אן.וי רשם הכנסות של 85.7 מיליון יורו, ירידה של 51% לעומת שנת 2019. ההפסד ממגזר הפעילות הצטמצם ל-21.8 מיליון יורו, מול הפסד של 36.9 מיליון יורו ב-2019. ההנהלה פרסמה מצגת שבה ציינו כי במהלך 2020 הצליחה תהל, שנוהלה אז על ידי אלדן, להשיג הסכמות מול הבנקים ונרשמה יציבות בגזרה זו. עם זאת, בביצועי החברה לא נרשמה התאוששות.
כעת ממנה קרדן אן.וי את גונן בצר לתפקיד מנכ"ל תהל, והוא ייכנס לתפקידו ביום ראשון הקרוב. בהכשרתו הוא רו"ח מוסמך ובעל תואר שני במנהל עסקים. הוא מגיע עם ניסיון עשיר בתפקידים ניהוליים בכירים בחברות ציבוריות גלובליות בתחומי ההייטק, התקשורת, התעשייה וההנדסה.
בתפקידו האחרון כיהן בצר כמנהל עסקים ראשי וסמנכ"ל כספים ומערכות מידע של קבוצת לודן הנדסה, העוסקת בפרויקטים הנדסיים מורכבים, הייטק ואנרגיה ירוקה. שם הוביל, ביחד עם המנכ"ל, מהלך מוצלח של תוכנית הבראה כללית - וניהל את חטיבת האנרגיה הירוקה באירופה עד למכירתה לקרנות הון מקומיות. קודם לכן שימש כסמנכ"ל כספים בקבוצת התעשיות הגלובלית Sharon Labs.