סגור

קרדן ישראל וגבע נדל"ן יקימו חוות שרתים בהשקעה של 800 מיליון שקל

שתי החברות רוכשות מחצית מהזכויות בקרקע בשוהם, לפי שווי של 180 מיליון שקל, שעליה יוקם מרכז לוגיסטי שישמש את חוות השרתים. אל הר הנדסה ובניין, החברה-הבת של קרדן נדל"ן, שבשליטת קרדן ישראל, תקים את הפרויקט

מניית קרדן ישראל מזנקת בבורסה בשיעור של 10% למחיר המגלם לחברה שווי שוק של 491 מיליון שקל. זאת לאחר שהחברה דיווחה למשקיעים הבוקר כי היא רוכשת עם חברת גבע נדל"ן מחצית מהזכויות בקרקע בשוהם מהיזם רפי נחושתן, במטרה להקים שם מרכז לוגיסטי של 70 אלף מ"ר.


קרדן וגבע רוכשות מחצית הזכויות מקרקע, שהיא בשטח כולל של 27.4 דונם. הן ישלמו 90 מיליון שקל, לפי שווי של 180 מיליון שקל. על הקרקע מתוכנן פרויקט לוגיסטי עם שימושים מעורבים שיכלול חוות שרתים, מחסן קירור אוטומטי ומבנה רמפה, הכל בשטח של כ-70 אלף מ"ר, מתוכם 33 אלף מ"ר מכוח תוכנית בניין עיר (תב"ע) מאושרת.

1 צפייה בגלריה
יוסף גרינפלד, בעל השליטה בקבוצת קרדן
(צילום: אוראל כהן)

בכוונת קרדן וגבע לפעול במשותף עם נחושתן לפיתוח הקרקע ולהשבחת והגדלת הזכויות בה. בניית הפרויקט צפויה להתחיל בתחילת 2022, עם קבלת היתר בנייה, והיקף ההשקעה בו מוערך ב-800 מיליון שקל.
במקביל התקשרה היום חברת הביצוע אל הר הנדסה ובניין, חברה המוחזקת במלואה על ידי קרדן נדל"ן, שהיא חברה בשליטת קרדן ישראל (59.78%), עם המוכר בהסכם לביצוע הפרויקט בעלות כוללת שתגיע ל-500 מיליון שקל, זאת בהנחה שיאושרו זכויות הבנייה הנוספות.
זו עסקה ראשונה במסגרת הפעילות המשותפת עם גבע נדל"ן, שעליה דיווחה קרדן ישראל באחרונה. השותפות תהווה את הזרוע החדשה שלה ותתמקד בתחומי הלוגיסטיקה השונים, ובהם מבנים לוגיסטיים, בנייני רמפה, מחסנים אוטומטיים וחוות שרתים.
אדריכל הפרויקט הוא משרד אורבך הלוי, ועורכי הדין שייצגו את קרדן-גבע הם דור שחם ותום וולפשטיין ממשרד ארדינסט בן נתן, טולדנו ושות'. את המוכר ייצגו עורכי הדין גל מנשה ושגיב בר נחום ממשרד מנשה דורסט ושות'. בעיסקה תיווך דרור איתן, המתמחה בייעוץ ותיווך בשוק הקרקעות לתעשיה ולוגיסטיקה.
קרדן ישראל, המוחזקת על ידי גיל דויטש (17.3%), רוני בירם (17.3%), אבי שנור (31%) ויוסף גרינפלד (18.2%), מחזיקה כאמור גם ב-60% ממניות קרדן נדל"ן, שגם היא חברה ציבורית, שעוסקת בייזום נדל"ן למגורים ומחזיקה גם בחברת הביצוע אל-הר.