סגור
תומר צ'פניק מנכ"ל ריטיילורס
תומר צ'פניק מנכ"ל ריטיילורס (צילום: שוקה כהן)

המלחמה מול איראן והחולשה הכללית במותגי הדגל הפילו את רווחי ריטיילורס

הרווח הנקי של זרוע הספורט בקבוצת פוקס ברבעון השני צנח ב-46.7% ל-13 מיליון שקל; בנוסף לשבועיים של סגירת קניונים בחודש יוני, בגלל מבצע 'עם כלביא' - הכבידה גם הדעיכה הנמשכת במכירות בחנויות הזהות בנייקי ובפוטלוקר

חברת ריטיילורס, האחראית על חנויות הספורט בקבוצת פוקס, הושפעה לרעה מסגירת החנויות הקמעונאיות במשך 12 ימים במסגרת המלחמה מול איראן.
אבל בזמן שקמעונאיות אחרות הושפעו רק מהמלחמה, ריטיילורס התמודדה גם עם החולשה הנמשכת של נייקי, מותג הדגל של הקבוצה שממשיך לסבול משחיקה במכירות החנויות הזהות. גם רשת פוטלוקר הציגה ברבעון הנוכחי ירידה במכירות החנויות הזהות.
ריטיילורס מקיימת מדי שנה את מבצע friends&family במסגרתו היא מעניקה 40% הנחה על המותג נייקי לעובדים, ובכך מעלה את מכירות המותג, אם כי במחיר של שחיקת הרווחיות הגולמית.
השנה נדחה המבצע לחודש יולי, בעוד שנה שעברה הוא התקיים ביוני. זאת משום שהקניונים היו סגורים ביוני האחרון במשך כשבועיים בגלל המלחמה מול איראן, והכנסות המבצע יסופחו לרבעון השלישי של השנה.
כל אלו פגעו בתוצאות של חברת ריטיילורס ברבעון השני של 2025, והיא סיימה אותו עם ירידה במכירות וברווח הנקי.
הכנסות הקבוצה ירדו ב-2.3% והסתכמו ב-602 מיליון שקל, על אף שהחברה הרחיבה פעילות במדינות חדשות והשיקה חנויות של נייקי בצרפת וכן באוסטרליה וניו זילנד. הרווח הנקי של החברה צנח בכ-46.7% לכ-13 מיליון שקל.
ריטיילורס בניהולו של המנכ"ל תומר צ'פניק מפעילה 274 חנויות, מתוכן 122 חנויות בישראל והיתר בקנדה, אירופה ובאוסטרליה וניו זילנד.
כדי לשמור על הרווחיות הגולמית, הקטינה ריטיילורס את שיעור ההנחות לצרכן בחנויות נייקי. בנוסף, דחיית מבצע המכירות לעובדי החברה לרבעון הבא, סייע לריטיילורס למנוע שחיקה ברווחיות הגולמית, וכך הרווח הגולמי שלה עלה ברבעון ב-1.8% ל-318 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות עלה ב-2.1% ל-52.8%.
הוצאות הפעלת החנויות גדלו בשל הרחבת שטחי המסחר, והכניסה לפעילות בטריטוריות חדשות הגדילה את הוצאות השכר של החברה. זאת בזמן שבישראל נסגרו החנויות ל-12 ימים, והרווח התפעולי של החברה ירד ב-6.8% ל-44.7 מיליון שקל. שיעור הרווח התפעולי מהמכירות ירד ב-0.4% ל-7.4%.
המותג נייקי סובל ברבעונים האחרונים מדעיכה במכירות, וגם ברבעון השני השנה הוא לא התאושש והציג ירידה של 2% במכירות ל-419 מיליון שקל.
הפדיון למ"ר בחנויות הזהות של המותג נפל ברבעון ב-21.4%, וגם המכירות החודשיות למ"ר בחנויות הלא זהות הציגו ירידה, למרות ששטחי המסחר של המותג גדלו.
צמצום ההנחות לצרכן הגדיל את הרווח הגולמי של נייקי ב-3.3% ל-234.5 מיליון שקל, ושיעור הרווחיות הגולמית של נייקי עלה ל-56% לעומת 53.1% ברבעון המקביל. הרווח התפעולי של נייקי ירד ב-15.5% ל-33 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות נשחק ל-7.9%, לעומת 9.1% ברבעון המקביל.
גם מכירות רשת הספורט האמריקאית פוטלוקר נפגעו כתוצאה ממבצע עם כלביא, וחולשה במכירות החנויות הזהות. הרשת סיימה את הרבעון עם ירידה של 1.7% במכירות שהסתכמו ב-149.5 מיליון שקל. הפדיון למ"ר בחנויות הזהות ירד ב-3.5%.
הרווח הגולמי של פוטלוקר ירד ב-1.5% ל-74.6 מיליון שקל, אך שיעורו מהמכירות נותר זהה לרבעון המקביל. הרווח התפעולי של המותג נפגע בשל הירידה בחנויות הזהות וסגירת החנויות ביוני, והוא ירד בכ-21% ל-13.7 מיליון שקל. שיעורו מהמכירות נשחק ב-2.2% ל-9.1% ברבעון.