ריטיילורס: רווחיות חנויות נייקי ירדה אשתקד, בפוט לוקר התמונה חיובית יותר
החברה הבת של פוקס שמרכזת את פעילות הספורט בקבוצה רשמה ב-2024 ירידה של 7.8% ברווח הנקי; חנויות נייקי מכרו מוצרים בהנחות כדי לא לצבור מלאי, והרווחיות הגולמית נשחקה; החנויות הזהות של המותג רשמו ירידה בהכנסות; בפוט לוקר עלו הההכנסות בחנויות הזהות
החולשה של המותג נייקי ממשיכה להעיב על ריטיילורס, החברה הבת של פוקס שמרכזת את פעילות רשתות הספורט בקבוצה. מניית ריטיילורס מזנקת בת"א.
החברה התרחבה בשנת 2024 לטריטוריות חדשות עם נייקי, וההוצאות על דמי השכירות הזניקו את הוצאות המימון שלה ל-64 מיליון שקל לעומת 10 מיליון שקל בשנה קודמת.
במקביל, החנויות הזהות בנייקי נחלשו והרווחיות של המותג ירדה. הקבוצה, שמנוהלת על ידי המנכ"ל תומר צ'פניק והיו"ר הפעיל הראל ויזל, סיימה את השנה עם ירידה של 7.8% ברווח הנקי ל-120 מיליון שקל, והכריזה כי תחלק דיבידנד בהיקף 70.7 מיליון שקל.
הכנסות ריטיילורס הסתכמו בשנת 2024 ב-2.4 מיליארד שקל – עלייה של 24.6% ביחס לשנת 2023. עיקר הצמיחה נרשמה הודות לעליה בהכנסות החנויות הזהות של רשת פוטלוקר והוספת שטחי מסחר למותג נייקי בקנדה ואוסטרליה.
העלייה במכירות קוזזה בירידה בהכנסות החנויות הזהות של נייקי, וירידה בהכנסות רשת דרים ספורט שהחנות האחרונה שלה נסגרה בינואר 2025.
ריטיילורס מפעילה סה"כ 249 חנויות בישראל ובעולם, מתוכן 151 חנויות של נייקי בישראל, קנדה, אירופה, אוסטרליה וניו זילנד. עיקר הכנסות המותג נייקי נובעות מהפעילות בחו"ל.
ב-2024 הכנסות חנויות נייקי בישראל הניבו 356.5 מיליון שקל (21.4% מהפעילות של החברה) בעוד ההכנסות בחו"ל הגיעו ל-1.3 מיליארד שקל (78.6% מההכנסות).
כלל הכנסו המותג נייקי הסתכמו ב-1.66 מיליארד לעומת 1.3 מיליארד שקל ב-2023, צמיחה שנבעה מפתיחת חניות חדשות קנדה, וכניסה לפעילות באוסטרליה וניו זילנד.
עם זאת, העלייה בהכנסות קוזזה בירידה של 13.4% בהכנסות החנויות הזהות, לאחר שבשנת 2023 עלו ההכנסות בחנויות זהות ב-1%.
החולשה בחנויות הזהות והכניסה לטריטוריות חדשות שהגדילה את הוצאות התפעול פגעו ברווח התפעולי של נייקי שירד ב-7.2% ל-175.6 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות ירד ב-3.9% ל-10.6%.
הרווח הגולמי בפעילות נייקי עלה בעקבות הגדלת שטחי המסחר אבל הרווחיות הגולמית נשחקה ב-0.1% מה שמעיד על כך שהחברה מכרה מוצרים בהנחות כדי לא לצבור מלאי.
בפוט לוקר, בה מפעילה ריטיילורס 84 חנויות בישראל, התמונה חיובית יותר. חמש חנויות חדשות שנפתחו במהלך השנה תרמו להכנסות הרשת שהסתכמו ב-620 מיליון שקל.
גם בחנויות הזהות נרשמה עלייה של 10.6% בהכנסות לאחר שבשנת 2023 הן ירדו ב-4.2%. הרווח התפעולי בפוט לוקר עלה ב-95% ל-57 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות עלה ב-3.4% ל-9.2%.
הרווח הגולמי של רשת הספורט הבינלאומית זינק ב-30% ועמד על 306.5 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות עלה ל-49.5% לעומת 46.3% שנה קודמת.
לריטיילורס פעילויות במותגים נוספים. הכנסות מותג הספורט קונברס שמפעיל שתי חנויות הסתכמו ב -37,073 מיליון שקל. הפצת המותג צ'מפיון תרמה 7 מיליון שקל ורשת דרים ספורט תרמה הכנסות של 20 מיליון שקל.
ריטיילורס גם מפעילה 11 חנויות סמסונג באוסטרליה שנרכשו במסגרת רכישת הפעילות של נייקי ביבשת, וההכנסות של סמסונג תרמו 79 מיליון שקל להכנסות הקבוצה.
העלייה בהכנסות הקבוצה הגדילה את רווח הגולמי של ריטיילורס ב-25.8% ל-1.2 מיליארד שקל, ושיעורו מהמכירות עלה ל-51.4% לעומת 50.9% בשנה הקודמת.
הרווח התפעולי הסתכם ב-216 מיליון שקל – עלייה של 18.5% הודות להתחזקות החנויות הזהות בפוטלוקר, אך שחיקת הרווחיות של נייקי פגעה בשיעור הרווחיות התפעולית שירדה ל-9.1% לעומת 9.4% בשנת 2023.
עלות שכרו של הראל ויזל, יו"ר דירקטוריון פעיל בריטיילורס, עמדה בשנה שעברה על 3.6 מיליון שקל. עלות שכרו של המנכ"ל תומר צ'פניק, שהוא חתנו של ויזל, עמדה על 2.7 מיליון שקל.






























